Wat was je eerste horloge, waardoor je liefhebber werd.....?

Toen ik 16 werd kreeg ik deze citizen automatic.

Is in december al besproken http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,11442,11442#msg-11442

ok cool!
btw sorry, ik ben pas net op het forum,…haha en was dat onderwerp niet tegen gekomen nog…

Het is je vergeven :wink:
Maar je mag gerust dat topic terug beginnen, er zijn nog nieuwkomers die het misschien interessant vinden.

Groene Rolex Submariner…

Groet

Omega Seamaster (ladies) (dus de linker op de foto)

Hmmm, die foto heb ik woensdag toch ook al eens gezien ?

Is Patricia tevens Seamaster ? Of is Patricia Mevr. Seamaster of wellicht nog niet ? :smiley:

@ Lucien…

Kon zo gauw geen andere foto vinden, dus vandaar de dubbele met afgelopen woensdag.

:stuck_out_tongue: Groetjes,

Patricia (mevr. Seamaster)

Deze, een onooglijk, zwitsers klokje uit, naar ik later begrepen heb, 1942. Het is geproduceerd door het Zwitserse Moeris (heeft een mede-forummer mij verteld) en heeft weinig horloge-historische, maar veel emotionele waarde.

Het is namelijk van mijn Weense opa geweest, die zeer tegen zijn zin door de Duitsers in de oorlog tot ver in Rusland en Scandinavie door Europa is gesleept om als tolk op te treden.

Toen ik het nog niet eens zo lang geleden uit de la pakte en opwond, begon het direct te lopen. Daarmee was bij mij de tic voor het mechanische horloge geboren, die zich verder beperkt heeft tot vintage handopwinders met kleine secondewijzer. Pas een paar weken geleden heb ik mijn eerste echt goede, nieuwe mechanische horloge aangeschaft: een Nomos. Uiteraard ook een handopwinder met kleine seconde. :smiley:

Ik draag die van mijn opa nog steeds regelmatig, omdat het een heel robuust en betrouwbaar klokje is en prettig draagt.

Gerard

en ik vind hem er mooi uit zien!!!