Ik moet even foto’s zoeken, maar bij de aankoop van mijn eerste 6139 Seiko chrono werd ik verblind door de mooie foto’s en mijn hebberigheid. Ik dacht een mooie vintage Seiko gekocht te hebben en ik kreeg een gladgepoetste drol met een bibberig overgekleurde wijzerplaat. Erin een uurwerk dat alleen geschikt was als onderdelendonor. Een wijze les. Eerst (in)lezen, nadenken, dán kopen.
Gistermiddag binnengekomen!
Ik heb gekocht: Mooie op de foto, lopend en met centrale secondewijzer.
Ontvangen: Niet lopend en de centrale secondewijzer is op mysterieuze wijze verdwenen :)o Het horloge is ook niet zo mooi.
Het gaat dus waarschijnlijk om een mislukt project dat door iemand vernaggeld is!
Geen aanwinst, maar in ieder geval een project :+
Ongelooflijk wat ik hier lees. Er staan al meerdere reacties van personen die online iets hebben geprobeerd te kopen.
Sommigen krijgen iets totaal anders dan wat er op de foto’s staat en er zijn zelfs meerdere voorbeelden van situaties waarin er betaald is en daarna nooit iets gehoord of ontvangen.
Is daar dan helemaal niets aan te doen? Het is toch belachelijk dat mensen daar eigenlijk zonder problemen mee weg komen? Het ene lijkt me bedrog en het andere is gewoon je reinste diefstal.
mvg Melvin
Zeker flauwe diefstal.
Ik had gerekend op een hebdomas zakhorloge en een omega seamaster, helaas niet kunnen toevoegen aan mijn collectie.
Daarom haal ik steeds vaker dingen op, waar mijn vader niet op staat te wachten iedere week.
Vintage1982 Schreef:
Ongelooflijk wat ik hier lees. Er staan al
meerdere reacties van personen die online iets
hebben geprobeerd te kopen.
Sommigen krijgen iets totaal anders dan wat er op
de foto’s staat en er zijn zelfs meerdere
voorbeelden van situaties waarin er betaald is en
daarna nooit iets gehoord of ontvangen.
Is daar dan helemaal niets aan te doen? Het is
toch belachelijk dat mensen daar eigenlijk zonder
problemen mee weg komen? Het ene lijkt me bedrog
en het andere is gewoon je reinste diefstal.mvg Melvin
Zonde joh. Ik kan het begrijpen dat je het voortaan alleen wilt halen. Leen je de auto of rijd je met je vader ernaartoe?
Ik heb pas geleden voor het eerst iets op Marktplaats gekocht, een zakhorloge. Gelukkig kreeg ik vrij snel precies wat er beschreven stond en op de foto’s te zien was. Het kan dus nog wel
Altijd wel met mijn vader, helpt met onderhandelen wat mij goed uitkomt.
Tuurlijk is het mogelijk om wat te bestellen, maar een bedrag over de 100 euro doe ik bijna niet meer.
Vintage1982 Schreef:
Zonde joh. Ik kan het begrijpen dat je het
voortaan alleen wilt halen. Leen je de auto of
rijd je met je vader ernaartoe?
Ik heb pas geleden voor het eerst iets op
Marktplaats gekocht, een zakhorloge. Gelukkig
kreeg ik vrij snel precies wat er beschreven stond
en op de foto’s te zien was. Het kan dus nog wel
Foto voor en na aanwezig, ben benieuwd naar de verkoper en de reactie…
Ik heb 3 weken geleden een bod gedaan op een leuk horloge, geld overgemaakt (€ 150). Resultaat , niets ontvangen en ook niets meer gehoord op alle mails.
Aangifte gedaan van internetfraude bij de politie en marktplaats.
Daarna hoor je er niets meer van, terwijl ze wel de naam en het bankrekeningnummer van die persoon hebben.
Als je vraagt om adresgegevens van betrokkene, dan krijg je die niet vanwege de privacy.
Je staat gewoon machteloos en dat “tuig” gaat gewoon door en lacht zich een ongeluk(was dat trouwens maar waar).
Face to face is de enigste manier en dan ook nog niet bij je thuis,want als je dan de verkeerde treft ,zit je een week of zo later met een inbraak en die heb ik 2 jaar geleden al gehad en die ellende gun ik niemand.
Heel erg raar. Het lijkt erop alsof de dader wordt beschermd en niet het slachtoffer. Zo kunnen ze het natuurlijk ongestoord blijven doen.
Te gek voor woorden dat het tegenwoordig “mazzel” is als je überhaupt iets krijgt, waarvoor je hebt betaald en dan ook nog hetzelfde item als op de foto’s.
Alles 2ehands via marktplaats of een andere site haal ik persoonlijk op, anders geen deal. Betaal dan alleen cash bij het product. Je hebt niet alleen met de verkoper te maken, maar ook met Post NL. Via een webwinkel 3 lampen (sta lamp enzo) besteld (nieuw). Pakket is verstuurt maar nooit aangekomen. Dit is half januari en dit is nog steeds niet opgelost. Er wordt dan een onderzoek ingesteld waar je niet wat over terug hoort. Als het goed is kom ik er nu met de leverancier uit, maar bij Post NL gaat het ook niet altijd goed/netjes/eerlijk.
Dat snap ik wel, maar dat zijn aanpassingen van jouw kant. Het gaat erom dat je mensen niet meer kan vertrouwen.
Wat als er iets te koop is, waar je al heel lang naar zoekt, aan de andere kant van Nederland? Dan ben je een paar tientjes aan brandstof kwijt of je laat de kans schieten. Terwijl het voor minder dan 10 euro makkelijk aangetekend verstuurd kan worden. Natuurlijk kan je door het zelf op te halen en met cash te betalen het risico verminderen, maar het is zonde.
Haha ja, het verschil is dat ik qua brandstof een pasje heb en de rekening niet naar mezelf gaat. Ik kan zo “gratis” iets ophalen, dat scheelt wel, kost alleen tijd.
FF een oud topic nieuw leven inblazen…nou ja “leven?”
Ik denk de grootste miskleun tot nu toe.
Had zo mooi kunnen zijn!
Kon erger, de onvindbare delen (o.a wijzerplaat, wijzers,) zijn nog heel, het uurwerk (tissot 2481) is genoeg voor te vinden
Heb jij die gekocht……. Die heb ik @basvg nog getipt. Stond voor 20 euro op Vinted. Snap nu wel waarom
Hopelijk kun je nog wat onderdelen redden en voor donor gebruiken
Ik heb je een hartje gegeven voor de moreel, niet omdat ik het leuk vind. Lijkt wel oude afgewerkte motorolie.
Die heb ik opgepikt, niet de hoofdprijs maar inderdaad waarschijnlijk hierom.
Ik ga hem voorzichtig demonteren en ik kijk even wat bruikbaar gaat zijn.
gaat zeker niet in de vuilbak, mogelijk komt deze met de tijd nog een keer tot leven.
Dit kan toch geen miskoop zijn? Voor die prijs heb je volgens mij een prima opknapper. Ziet er gewoon compleet uit en wat je niet kunt herstellen is redelijk eenvoudig te vinden.
Oké, deze was iets minder hydraulic dan de naam zegt maar toch. Verwachten dat je voor die prijs een perfect functionerend horloge koopt zou wel al te optimistisch zijn.
Net dit topic doorgelezen.
Opvallend dat er in 2014 exact hetzelfde gedacht werd als nu over zowel marktplaats als postnl.
Dat zouden beide directies zich moeten aantrekken. Misschien dit jaar maar 'ns geen bonus?