Wat was jouw grootste miskoop?

De succesverhalen kennen we inmiddels wel;

Zie vintage voor een tientje, rommelmarkvondst, marktplaatstopper, ebaymazzel, chrono24, JLC erfenis, zoldervondst etc etc etc

Inmiddels heb ik al wat leergeld betaald en kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben op het forum. Ik zal niet ontkennen dat ik met enige regelmaat wat mazzeltjes heb, maar als aftrap voor mijn leergeld:

Ik meende voor een paar tientjes een leuke vintage chrono te hebben gekocht waar de centrale wijzer er nog bij moest. Blijkt dat deze 5 jaar voor mijn tijd uit de grijpautomaat is gekomen. Hij loopt wel en ziet er leuk uit, maar tsja.

Kom maar op… als je durft :smiley: :smiley: :smiley:

Ik heb er geen foto’s van, maar misschien toch wel een aardig verhaal.
In één van de curiositeitenwinkels van de antiekroute in Dordrecht vond ik een leuk mechanisch dameshorloge voor een paar euro, dat ook nog eens liep.
Niet om te bewaren of te dragen, maar het leek me interessant om het open te maken en goed te bestuderen.
Na een tijdje pielen met het zakmes, schoot ineens het deksel los en het zakmes schoot daarom door. Uurwerk meteen door de midden. Zoooo…netjes gedaan. Voortaan maar gewoon van afblijven :stuck_out_tongue:

Geen vintage, maar een nieuwe Danish Design ( € 135,- )
het klokje zelf viel wel mee,
maar het rubber design-bandje was absolute prut,
lelijk, oncomfortabel,
daarnaast nog lastig door de keepers te krijgen.
Bij een verzoek van de leverancier om een review
werd de negatieve review niet geplaatst.>X
Had gelukkig nog een prachtig rubberbandje liggen
van een ZeitfĂĽgel duikertje en dat klokje is m.i.
van een magere 2 gestegen naar een 8,
dat komt ervan wanneer je als bedrijf niet de moeite neemt
je eigen product uit te proberen.

Wat een bandje al niet voor verschil kan uitmaken. :#

Ik heb ook al een paar miskopen gedaan cq opgelicht op marktplaats.( ja weer marktplaats).

Het betreft eigenlijk allemaal zakhorloges. Eenmaal een heel mooi zakhorloge met een perfecte wijzerplaat etc. Deze zou goed lopen enz. Eenmaal bij mij thuis bleek de balansas gebroken te zijn en aan werkelijk elke schroef was gerommeld. Gelukkig heeft een forumlid hier een nieuwe balansas gedraaid (erg veel respect hiervoor) en heeft hij het horloge verder keurig in orde gemaakt. Nu is het één van mijn best lopende zakhorloges.

Verder een keer een heel mooie Roskopf gekocht en dat blijkt ook al zo’n rommel. Het is nooit meer goed gekomen.

Tenslotte vorig jaar een prachtig zakhorloge met voor en achterzijde glas. Dit is de ergste die ik ooit gezien heb. Niets, maar dan ook werkelijk niets klopt aan dit horloge. Uurwerk hoort niet in deze kast, wijzerplaat schuin er op gekit omdat de afstand van secondewijzer naar hart van het uurwerk niet overeen komt met die van de wijzerplaat. Zelf in elkaar gefrot uurwerk dat natuurlijk niet loopt etc.

Je wordt er natuurlijk wel een stuk wijzer van. Een paar verkopers op marktplaats staan bij mij op de zwarte lijst.
Gelukkig hier op het forum nog niets van dit alles meegemaakt.

Goh,

ik dacht dat ik de enige was,
maar waar blijven de foto’s.

Ach er waren er al zo veel , aldoende leert men maar heb ook vele in elkaar gelijmde , samengestelde ,dhz horloges gekocht .
Minder is het als je een lot koopt en men dan de aardige horloges van de foto niet meestuurt,ben je doos vol rommel aan het doorspitten voor niets .

De laatste miskoop was deze prachtige movado triple date bumper automaat , prijs was ook te laag en er was dan ook al aangegeven dat de wijzerplaat niet origineel was .

Ik had hem weggebracht om te kijken of er iets te redden was met een nieuw wijzerplaatje maar kreeg een to-do lijst mee met 20 punten erop die kapot of niet origineel meer waren …voor sloop op Ebay dus.

Wow, dat is een soort kleurplaat geweest. Lekker een wijzerplaat intekenen met viltstift op de zondagmorgen :smiley: Geen leedvermaak hoor. Gewoon verbazingwekkend.

@gekkehuus, Haha dat ziet er inderdaad slecht uit. Ik zou er niet eens aan beginnen, gezien de wijzerplaat.

Helaas zitten de oplichters overal.
Ik “zit” al hele erg lang in de oldtimer bromfietswereld en daar lopen ook al van die verschrikkelijke lui rond. Maar het wereldje is kleiner dan de meeste mensen denken en een slechte naam heb je zo.

Zelf diverse keren de fout ingegaan bij zakhorloges.
Alle keren doordat er door iemand aan geklooid is en er gelogen is over de staat.
Meeste keren zijn de problemen wel opgelost door mijzelf, maar het blijft enorm vervelend.
Op de rikketik staat ook een verkoper die mij een keer belazerd heeft voor 160 euro en afgelopen beurs wilde een kennis er iets kopen, bleek namaak, terwijl hij glashard beweerde dat het echt zou zijn…
Met polshorloges minder problemen gehad, wel diverse malen mensen teleur moeten stellen dat de staat van voor reparatie aangeboden horloges erg slecht is, dan wel dat er zaken niet kloppen/origineel zijn.

De koffie-afspraak staat, met de uitnodiging voor de traceren chrono…

Mijn eerste vintage horloge (jaren 40 merkloze chrono) was “goedlopend” volgens de Marktplaats advertentie, maar bleek gedurende de dag soms gewoon ineens te stoppen. Toen bleek dat een onderhoudsbeurt anderhalf keer het aanschafbedrag schijnt te moeten kosten en het vuil op de wijzerplaat gewoon beschadigingen waren. Het is geen echte miskoop want ik ben nog steeds blij met mijn horloge maar wel een vrij forse inschattingsfout van mijn kant. Wel veel van geleerd.

Eigenlijk maar een keer gelukkig, met een Tudor van eBay, een van mijn eerste aankopen op dat platform.
De plaatjes waren veel belovend en hij zag er netjes uit bij aflevering.
Na een paar maanden heb ik 'm een onderhoud laten geven bij Richard Askham en
toen bleek er een bij elkaar gerommeld uurwerkje in te zitten dat totaal niet
klopte met de plaatjes van eBay…
De verkoper was inmiddels niet meer te achterhalen want door eBay verbannen :frowning:
Niet goed geld weg dus.

Gelukkig heeft Richard een passend ETA caliber kunnen vinden wat overeenkwam met de plaatjes.
Ik draag 'm eigenlijk nooit, ook al omdat de wijzers van een later type Tudor Ranger zijn en originele niet te vinden…

E.e.a. heeft best wel wat gekost maar heeft me ook meteen op “scherp” gezet vwb. aankopen :wink:

Hier wat plaatjes van na de restauratie…

mvg

beroerdste was een 6139, frankenwatch met onherstelbare wijzerplaat en de goudkleur was toch hier en daar doorgesleten. stom, was duidelijk op de foto te zien achteraf, alsof ik het niet WOU zien…

leergeld zeg maar:

• dial is het belangrijkste onderdeel van een vintage
  • voortaan alleen maar RVS horloges

Horloges die ik wel betaald heb maar nooit ontvangen

Ja, ken ik. 4x maar liefst!

ReneJK Schreef:

Horloges die ik wel betaald heb maar nooit
ontvangen

toch nooit op het HF mag ik hopen ?

Miskoop bij mij is meestal dat het horloge kleiner is dan verwacht.

Op de foto zonder referentie kan je eigenlijk de maat niet bepalen en als er dan geen maat bij staat wordt het een gok die wel eens verkeerd uitvalt.
Draag ze soms toch maar vindt de maat wel bepalend voor de draagbaarheid van een horloge.

Carpe tempus Schreef:

ReneJK Schreef:

ontvangen

nee hoor , niet via HF :slight_smile:

Dat lijkt mij sterk.

Carpe tempus Schreef:

ReneJK Schreef:

ontvangen