Wat we zagen en hoorden op Baselworld 2006: Nieuw model Dornbluth..... de 99.3

Samen met JohnSr was ik de afgelopen dagen op de beurs van Basel. Het was voor ons beiden de eerrste keer dat we de beurs bezochten, en ik kan het werkelijk iedereen aanraden.

Op vrijdag middag de 31e maart kwamen we aan, en we stormden meteen naar de stand van de AHCI, alwaar Christiaan van der Klaauw zijn vitrine heeft staan.
Op een gegeven moment kwamen er twee duitse heren de stand op. Een oudere man en een jongere man met zijn vrouw. Christiaan begroette het gezelschap hartelijk, en praatte zelfs duits tegen ze. Uit het gesprek kon je opmaken dat ze elkaar enorm waardeerden.
Na het gesprek zei Christiaan tegen me dat het vader en zoon Dornblüth betrof. Ik kende ze niet persoonlijk, maar dit was natuurlijk DE gelegenheid om even kennis te maken. Na een vriendelijk gesprek vertelde Dornblüth jr. dat ze zojuist een volledig nieuw model klaar hadden. Tsja, die wilden we natuurlijk wel even zien…

Aangezien de firma Dornblüth geen eigen stand op de beurs had (er worden belachelijke prijzen voor een stand gevraagd) hadden ze een koffer mee met hun modellen. Een mooi groot holroge met witte wijzerplaat tevoorschijn gehaald, en uitgebreid bewonderd door iedereen op de stand. We konden de horloges niet al te lang bekijken, want de beursorganisatoren schijnen nogal streng op te treden in zulke gevallen.

Ik kon nog wel een paar plaatjes schieten, waarvan er slechts eentje nog redelijk toonbaar is. (Helaas dus geen scherpere foto’s nog)

We schatten zo in dat er in ieder geval een iemand dit ook graag zou willen weten, en gelukkig had ik het e-mail adres van Gerard in mijn Palmpje staan, aangezien hij eens een horloge van mij had overgenomen.

Uiteindelijk hadden we 's avonds eventjes telefonisch kontakt, en ik legde zo en kwaad als het kon hoe het horloge eruit zag. Nu ik de foto’s weer terug zie, is het horloge toch iets anders dan ik uit mijn hoofd 's avonds (na een paar biertjes genuttigd te hebben) aan Gerard heb proberen te schetsen. Maar ja, we hebben die dag ongeveer een 60.000 horloges bekeken, daar zal het wel aan liggen…

het is dus een horloge met de datum in een sub-dial bij de 3 (en niet bij de 4/5 zoals ik aanvankleijk had omschreven), en de kleine sekonde bij de 9 (en niet bij de 7/8). Bovendien heeft het horloge ook nog een gangreserve-aanduiding bij de 12. De benaming voor het horloge is wellicht niet zo’n verrassing, Dornblüth 99.3.

Genoeg gepraat; Hier de (wellicht allereerste) foto van de nieuwe Dornblüth. En als je goed kijkt naar de foto waar Mw. Dornbluth op staat, kun je zien dat er ook al een opvolger aan het groeien is.

Groeten,
John Louwersse
Hans Mennink

Fraai! En mevrouw Dornbluth gefeliciteerd! :smiley:

leuke impressie foto’s van de beurs Hans, (tu)
de beide Dornbluth horloges zien er indrukwekkend uit, 44mm kast ?
een donkerblauwe band past er overigens beter bij denk ik.
maar ik vind die nieuwste v.d Klauw toch wel 3x mooier en interessanter.(zal ook wel minstens 3x duurder uitvallen:D)
en zo te zien is John weer bezig met een nieuwe aankoop ?

Groet, André

Mooi nieuws zeg. Al kan ik niet zeggen dat het nieuwe model me nou zo overdondert, zal denk ik nog ff wennen zijn.

Bedankt voor deze informatieen goed te horen dat het jullie beviel in Bazel. :slight_smile:

Een Dornblüth is voor een techneut toch altijd weer heel erg mooi om te zien, en hun modellen zijn beslist heel veel waar voor je geld.
Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk eigenlijk de voorkeur zou hebben gegeven aan een centrale datumwijzer met de datum op de buitenrand van de wat meer klassieke wijkzerplaat van de 99.1 of 99.2, nu staan er wel wat veel subdials op de plaat; maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.
Bedankt voor deze primeur! (tu)

Leuk verslagje! Ik vind Dornbluth van het mooiste wat er is…

Leuk verslagje! Ik vind Dornbluth van het mooiste wat er is…

Leuk verslagje! Ik vind Dornbluth van het mooiste wat er is…

:d:d:d

Deze reactie zou ik bij al jullie Basle-verslagen kunnen zetten want ik geniet er steeds van; hartstikke bedankt!

Oeps! Was niet de bedoeling; dit komt doordat ik de “Back-knop” van mijn browser heb gebruikt! Had niet in de gaten dat ik daarmee opnieuw post…

Scuzzi.