Ik ben al weer even opzoek om mijn collectie uit te breiden. Het model 01 111 7711 4163-Set 1 22 72FC van Oris spreekt me op dit moment heel erg aan. Nu heb ik gelezen dat dit horloge uitgevoerd is met een in-house movement calibre 111. Verder kan ik niet zoveel over dit horloge vinden. Wat weten jullie van dit movement? Is dit horloge niet (in formaat) oncomfortabel dik?
Nog een fotootje van de achterkant.
Ik weet dat ik hem mooi vind 
Nieuw uurwerk, handopwinder. Dikte is volgens mij in verhouding met formaat van 44 mm., maar als je het zeker wilt weten is er vast een juwelier te vinden die 'm je kan tonen (en verkopen).
Ja, ik ga opzoek naar een dealer. Als iemand hem ergens weet te liggen in de buurt van Rotterdam, graag een tip.
Dat is een nieuw uurwerk van Oris, je hoeft hem maar eens in de tien dagen op te winden.
De onderdelen worden geleverd door twintig verschillende firma’s, hier is wat te vinden:
Ik weet dat ie lang meegaat! 1x opwinden en gaat meen ik 10 dagen mee. Heeft dus een flinke gangreserve. Daarnaast is het zo te zien ook een mooi uurwerkje 
Fraai model, de nieuwe Big Crown Pilot modellen van Oris spreken mij erg aan. Alleen helaas, in de meeste gevallen, voor mij te groot (40/41 max).
Ja man, hadden ze beter op de 6 kunnen zetten. Overigens wel mooi dat ze de cijfers bij de gangreserve niet afgekapt hebben.
De versie zonder datum betreft de 110.
Juwelier Ettema in Barendrecht is dealer van o.a. Oris. Ook van Pequignet, Maurice Lacroix, Seiko, Meistersinger en Edox.
Linkje naar achtergrondinformatie: