Wat wordt de volgende? - step up my game -

Horlogeliefhebbers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief ben geweest op dit forum, maar de laatste tijd begint de passie voor horloges weer te kriebelen. Dit komt deels door de podcast van mannen van de tijd.

En dan nu, waarom ik het topic heb aangemaakt: ik ben toe aan een nieuwe klok in mijn bescheiden collectie. Het is nu meer dan 2 jaar sinds mijn laatste aankoop (waar ik overigens nog steeds heel blij mee ben), maar ik ben nu van plan op zoek te gaan naar een nieuwe toevoeging. Hopelijk kunnen jullie met een paar suggesties mij de goede richting in duwen.

Als student ga ik niet DUO gebruiken om een nieuwe klok te kopen, maar wil ik rustig gaan sparen voor het ideale horloge. Ik ben op zoek naar een strakke dresser met lichte dial. Ik ben geen grote fan van roman numerals. Budget zal ergens tussen de 500-1000 euro’s aan liggen.

Een beetje rondscrollen op het forum en chrono24 ter inspiratie brengen mij naar vintage omega, of een strakke nieuwe dresser, iets van Tissot bijvoorbeeld.

Qua design voel ik me erg aangetrokken tot de JLC Master, maar dat ligt wel ver buiten mijn budget.

Hebben jullie suggesties?

7 likes

Hamilton Intramatic?

2 likes

Eens, dit moet opgemaakt worden aan bier en meisjes.

Longines Flagship vintage

9 likes

Er staat in het blauwe gedeelte ook nog een mooie longines (nieuwe) dresser en anders de longines conquest heritage?

En nu ook nog eens een mooie intramatic.

2 likes

Vergeet vintage Longines niet. Dat was vroeger een veel hoogstaander merk dan de manier waarop Swatch groep het tegenwoordig in de markt zet, en ze maakten echt pareltjes.

Maar nieuw: Wat @Batossai al zei, de Intramatic is tof, Tissot’s Visodate kom je zelf al mee… Ik zou wellicht een blik werpen op Junghans Max Bill of Form A als je een bauhaus ontwerp ook wat vindt. Maar die hebben de meest charmante plexi’s op de Max Bill zitten, de maat is mooi en het is een merk wat een rijke geschiedenis kent. Ook Junghans’ Meister serie is tof.

1 like

Ik zou deze kopen.

Prima prijs, mooi horloge

1 like

Nomos Campus?

Sportief en toch dressy genoeg.

Welke maat diameter zoek je? Vintage Omega toch vaak rond de 34mm. Als je dat prima vindt, is er veel keuze.

Als je Omega mooi vindt, kijk dan ook eens naar Universal Genève of Heuer. Hebben zeer fijne horloges; en waren vroeger zeer gerenommeerde merken. Zeker jouw prijsklasse en smaak. Kijk ook eens naar Movado.

In de €1000,- range heb je (bij even google op Meistersinger aanbieding) nieuwe Meistersingers. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Voorbeeld:

Bedankt voor de input allemaal!

Dat is precies zoals het gaat inderdaad, helaas gooit corona wel wat roet in het eten, wat opzich weer goed is voor de horloge spaarpot.

Longines is een goede suggestie, daar had ik zelf niet zo snel aan gedacht maar zitten toch mooie horloges tussen, die ga ik in de gaten houden.

Hier heb ik toch wel gemixte gevoelens bij, al kan ik niet goed verwoorden waar dat vandaan komt. Misschien is zijn de ontwerpen toch gewoon té clean voor mij.

Ik heb wel vaker naar Nomos gekeken en die maken wel interessante modellen, al zal ik zelf eerder richting de Orion horloges neigen, de mix van arabic, roman, en streepjes als uurmarkering vind ik niks.

Goede vraag. Ik denk dat 34-36 wel een goede range is, zeker met vintage zit je toch vaak in die buurt.

3 likes

Hij is er ook een tikje sportiever.

:blush:

1 like

@vintagelongines op Insta. Leuk voor inspiratie. Daar zit je nieuwe horloge tussen, let maar op. :+1:

Met een beetje onderhandelen moet dit gebruikt misschien net lukken

Ook in zilver met witte plaat verkrijgbaar.

Anders ook deze gebruikt net wel / net niet

De laatste zit ruim binnen budget, ook nieuw

Iets minder buiten het budget vandaar deze even voorbij laten komen

En dan van het zelfde merk is er deze

Bekijk die mooie Meistersinger eens in het blauwe gedeelte, voor een student zit er vast nog wel een heel klein beetje onderhandelingsruimte in :wink:

Oh man, daar zitten inderdaad een paar pareltjes tussen, die ga ik zeker in de gaten houden.

Niet mijn sterkste kant, maar altijd het proberen waard. Die Frederique Constant spreekt me wel erg aan, ook de horloges die @BWings suggereert lijken precies aan mijn beschrijving te voldoen.

De Meistersinger is inderdaad mooi, maar ik vind één wijzer toch te we weinig…
__

Nu nog nadenken of ik een echte vintage wil of misschien voor een iets recenter horloge ga, er is genoeg keuze zo te zien.

1 like

Ik zou persoonlijk gaan voor een tweedehands als het is om dagelijks te dragen en niet voor speciale gelegenheden. Scheelt geld en kan best enkel gebruikssporen hebben die normaal na een paar maanden dagelijks gebruik er toch op komen. Als het voor speciale gelegenheden is dan is nieuw natuurlijk wel beter.

Een longines? Horloges met een mooie geschiedenis.longines-longines-record-automatic-chronometer-385

Wellicht nomos, zijn mooie klokken die goed in elkaar zitten.