Wat wordt de volgende?

Deze Zenith definitely! Ik wist het wel.! :ok_hand:

2 likes

Voor afwisseling lijkt me jlc mooi met een heel ander model.

Wou alleen dat ze voor de simpele handopwinder ook glazen achterkant zouden hebben.

Wat ben je voor man en wat heb je voor baan en liefhebberijen? Een derde Rolex lijkt me totaal overbodig, omdat ze maar twee modellen maken: Sporthorloges met- en sporthorloges zonder draaibare bezel.

Als je nou zegt dat je iets elegants wilt is een JLC Reverso of een Cartier Tank Americaine wel wat.

Maar als je buiten dit gedoe ook nog een leven pretendeert te hebben zou ik de helft op de spaarrekening zetten, en van de andere helft met moeders de vrouw twee weken Griekenland doen, een rondreis door Schotland op de motor, een trip naar Istanbul en Izmir of een skireis.

Pak er dan nog 200 ekkies van de spaarrekening bij om voor die reis een Seiko duikertje te scoren. :slight_smile:

5 likes

Yes… had ik geen 2 Polerouters gekocht had ik wellicht je Zenith overgenomen. Vind dat een heel mooi ding.

De Nina/Claptons van UG kan/wil ik niet betalen.

1 like

Voor de goede orde. Hij is niet meer te koop :sweat_smile:

Haha. Van de zomer… prachtig horloge.

1 like

Wordt je niet moe telkens dit advies te geven op een horloge platform? We weten voort wel dat jij een erg leuk leven pretendeert te hebben. De beste man wil een horloge advies en hoeft niet te horen dat hij ook 12x uit eten, 1 weekend centerparks en 50 zakken worstenbroodjes voor dat zelfde geld kan halen.

6 likes

Als iemand om advies vraagt is elk advies goed, het betekent niet dat je hier mee eens moet zijn of dit moet opvolgen.
Soms zien de beste adviezen die het verst van de vraag staan, buiten de kaders denken noemen ze dat. :wink:

face-with-pleading-eyes_1f97a (3) (1)

Ok, mr moraalridder.
Op een horlogeforum is het pure onzin om bij de vraag ‘Welk horloge zal ik kopen voor X euro?’ Een vakantie en het wegzetten van geld op je spaarrekening te adviseren.

Kom eens op.

Op het vakantieforum raden ze toch ook geen datejust aan als iemand vraagt welk land hij het best naartoe kan gaan met een bepaald budget.

6 likes

:joy: Nee, maar dat is best een goede. Ik ga het aan mensen met verdriet aanraden op het Viva forum. Ik ben altijd vrolijk als ik weer een horloge Rolex op kan halen.

1 like

Wat jij mooi vind, maar ik zou weer voor Rolex gaan.

Zou niet een OP, naast een fluted DJ en Explorer halen. Ik vind die 3 horloges allemaal op elkaar lijken.

Reverso vind ik wel een leuk idee.

Als iemand mij vertelt dat hij een set leuke horloges heeft, dan zou ik juist inzetten op het genieten van die horloges.

Er zijn naar mijn smaak veel te veel topics die over kopen om het kopen gaan. Er volgen dan altijd honderd adviezen die meestal genegeerd worden om vervolgens te verzanden in een vooropgezette keuze.

In plaats daarvan: waarom draag je je set horloges niet een jaar of twee, en waarom die je dan niet een middellange termijn review? Dat geeft je inzicht in wat je van een horloge wil, en helpt je bepalen wat er belangrijk voor je is in dagelijks gebruik.

Tot die tijd word ik niet moe van het herhalen van dezelfde boodschap. :grin: In de hoop dat we meer inhoudelijke discussies krijgen dan “wat zou je doen voor vijf K”.

Niet doen, die verliezen snel hun waarde. Lastig te flipperen en dat is ook een belangrijke voorwaarde bij deze hobby als ik het goed begrijp :wink:

1 like

Doe eens wat anders! Een lekkere Chrono, of een duiker. Zeker geen OP als je al een explorer hebt.

Hier droom ik nog wel eens van …

Zo’n zenith is ook prachtig! Die wijzerplaat is echt geniaal.

1 like

images (1)

De man met lange naam raad toch ook aan om voor een paar euries een seiko duiker te kopen, dus top tip :+1:t2:
Maar jouw advies voor worstenbroodjes is ook wel goed, gaat er altijd wel in :yum:

Goed advies idd! :+1: