Wat wordt de volgende?

Hallo iedereen.

Door een ( onverwachte eenmalige bonus, gulle baas) zit sinds vrijdag ik te kijken naar wat in t hogere segment. En zal ieder andere horloge wens even moeten wachten. En heb mijn oog laten vallen op een drietal modellen,.

De dure core collectie bestaat uit 2 Rolexen. Een dj fluted blauwe plaat en een explorer.

Waar zit ik naar te loeren.

1.Een derde Rolex? Een OP zal dat worden en dan een 34 of 39 mm. En dan kom ik bij een witten wijzerplaat uit. Lijkt me erg mooi om erbij te hebben.

  1. Eens heel wat anders in de vorm van een JLC reverso. Gewoon de basis uitvoering (handopwinder) zonder toeters of bellen. Small of medium geen idee.
    3.Omega AT blue en dan wss op staal omdat die later los kopen erg duur is schat ik? Al vind ik de niet stalen band ook erg cool.

En ja ik weet t de derde Rolex zit erg in t vaarwater van de Explorer. Alleen andere wijzerplaat en volgens mij andere sluiting en de Omega zit erg in t vaarwater van de DJ want ook blauwe wijzerplaat. Alleen meer under the radar.DJ is heeeeeuuulll herkenbaar en dat is niet altijd een goed ding…

En nee deze conclusie betekend niet dat de JLC voorkeur heeft. Moet eerst alles zien te passen daar ik alle modellen nog niet heb omgehad.

Andere klokjes tot pakweg €5500 ook welkom. Liefst wat beetje te krijgen is zonder lange wachtlijst.

Wat zouden jullie doen? Derde rollie, eens wat anders of go blue once more?

2 likes

Omega of jlc, maar dat komt omdat ik erg van variatie hou. Zowel in modellen als merken.

1 like

Misschien ben ik biased omdat ik zelf nog in de honeymoon fase zit maar je kan in die prijsklasse ook naar Glasshüte original kijken

1 like

Een leuke chrono? De zenith el primero?

Lichte plaat met wat kleur.
@Watch2Morrow heb je een foto om de beste man te overtuigen?

4 likes

23 likes

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. En ben toen voor de ZEP gegaan.

Vind de blauwe AT altijd ontzettend mooi, maar zou dan toch elke keer de voorkeur geven aan je DJ. Vind zo’n reverso toch altijd ook wel heeuul mooi.

2 likes

JLC all the way.
Met alle respect voor Rolex en Omega, maar de Reverso is gewoon subliem.

1 like

Ik zou voor een Panerai base gaan. Pure klok. Wel aan de maat maar volgens mij heel draagbaar.

Groeten
Rutger

Of zoiets sjieks?

16 likes

Wat is een beetje de price range van deze modellen?

Deze had je vast zelf ook al bedacht (en bewust niet tussen het rijtje gezet), maar een vind een speedmaster op het moment dat ie om je pols zit toch ook wel erg vet.

Ik gok op 4.500 - 5.000 euro afhankelijk van staat en plaats van levering.
De mijne bleek onverkoopbaar tijdens de komkommerweken rond de zomer.

1 like

En toch is het een tof ding. Die vintage zijn nog gaver.

Ik zou gaan voor de genoemde Zenith El Primero of een Hamilton Intramatic.
Hou je een mooi bedrag over voor lekker uit eten…

1 like

Reversoooooo!
image

10 likes

True that. Maar levert je alleen geen street cred op dus het zal waarschijnlijk gewoon een Rolex worden want waardevast, 101xl staal en instant respectos van de homies.


Longines Conquest Deluxe, je kan ook denken aan een UG Deluxe oid :speak_no_evil:

7 likes

Reversooooo!

8 likes

Tja, voor mij zijn horloges eerder iets dat met passie te maken heeft en ik lig dan ook niet wakker van " Street cred".
Rolex doet mij persoonlijk niks.

3 likes