Wat zegt de kenner

Goedemiddag,

Vandaag het toch aangedurfd om mijn omega constalation open te maken. (Zweten, maar met geduld en rust allemaal goed gegaan) Dit horloge heb ik 6 jaar geleden gekocht bij een thuis verzamelaar er was benieuwd of ik hier toen der tijd een goede koop aan had gedaan, toen nog 0 verstand nu misschien 0,5. Maar het ziet er naar mijn ogen goed uit!

Nu is mijn vraag ziet de kenner iets aan het uurwerk? Heeft hij service nodig? En uit welk jaar komt het horloge?

Wat mij opvalt is dat de rubberen keerring wel vernieuwd kan worden in niet overal meer even dik, waar kan ik zoiets eventueel vinden?

Mijn dank ik groot! Horloge betekend wel iets droeg het op onze trouwdag (ach zwijmel niet zo ;-))

2 likes

ik ben ook geen kenner maar…

zou voor mij een reden zijn voor een service :wink:

1 like

Ziet er mi goed uit maar als je geen service geschiedenis weet is het altijd aan te raden om dit te laten doen daar je met het blote oog en zonder dat het horloge uit elkaar genomen is niet kunt zien of er slijtage is dan wel de smering is ingedroogd.

Het uurwerkje stamt uit ca. 1966 zie bv

1 like

Na 6 jaar is service niet overbodig.

Na het openen van het deksel met alle viezigheid die er tussen zat en in het horloge is gevallen ook! :sunglasses:

2 likes

Hoi Jasper, een beurt hoeft niet héél véél te kosten. Misschien kan @Lieuwedv je helpen

2 likes

Eens, actueel loopt het horloge perfect optijd dat is voor een indicatie dat het uurwerk nog oké is. Maar een beurtje wil ik 'm zeker geven.

Dat hij op tijd loopt zegt helemaal niks over of een service nodig is.

2 likes

Oké, leg dat eens uit?

Nou. Hij kan best aan service toe zijn terwijl hij nog goed loopt. Kan best zijn dat de olie droog is en je uurwerk nu hard aan het slijten is door te weinig smering. Maar dat hij nog wel gewoon de tijd aardig bijhoudt.

2 likes

Dat is in mijn ogen toch wel een van de beste horlogemakers in Nederland, ik heb werk van hem gezien, echt een kerel die het vak verstaat, klasse hoor. en ook bij hem een horloge gekocht, heb die open gemaakt en gecontroleerd, perfecte service gehad.

2 likes

Je hebt hier helemaal gelijk in,

2 likes