Wat zie ik over het hoofd? [Op zoek naar inspiratie]

Goedenavond allen!

Zo’n 2 jaar geleden begon mijn horlogereis. Seiko’s (Sport GMT, cocktail), Citizen (Fujitsubo), Christopher Ward (C300 Trident), Junghans (Chronoscope), Tag Heuer (F1 automaat) Breitling (41mm Colt)… En na anderhalf jaar kwam ik tot de conclusie: ik ben niet iemand die varieert of verzamelt; ik ben iemand die het mooiste horloge uit zijn collectie draagt tot hij een ons weegt. En dus: is heel de collectie de deur uit (of onderweg).

Restant? De zoektocht naar mijn “one watch collection”. En omdat het de enige gaat zijn, wil ik dat hij aan een lijstje aan voorwaarden voldoet:

• draagt als grofweg 39mm;
  • moet mooi staan op goed rubber;
  • de plaat mag niet te druk zijn;
  • sportief genoeg voor alledaags, stijlvol genoeg voor een overhemd;
  • Zwarte plaat voor alledaags combineren;
  • In principe automaat, maar niet pertinent tegen spring drive;
  • eerlijk is eerlijk, ik ben een sucker voor grotere merken…

Waaruit bestaat mijn inspiratie tot op heden?

• Pelagos 39, maar net wat sportief en geen fan van titanium;
  • Breitling Chronomat 40 GMT, maar een krassenmagneet;
  • Black Bay 58 GMT, maar gevoelsmatig toch een afgeleide van een GMT Master II (tot op heden wel de grootste kanshebber);
  • Cartier Santos, maar wat hoog in het budget en tevens een krassenmagneet…

Dus, help me de puzzel bij elkaar te brengen, ik ben zo op zaterdagavond enorm benieuwd naar jullie input. Suggereer er lekker op los, want ik kom er al weken niet echt aan uit.

Oh ja, en budget stellen we op 4000€ wetende dat we hier toch doorheen prikken.

Dank!

3 likes

Je hebt de beste keuze al voorgesteld

2 likes

I know the feeling, speedmaster reduced is het antwoord

Lastig. Een gmt is imho altijd casual.

Rolex explorer?
Tudor ranger

Ook Tudor en GMT

1 like

Longines Spirit ( al of niet chrono) :four_leaf_clover:

1 like

En zo’n BB54 dan?

1 like

De Santos. Ik heb drie Tudors gehad en die vervelen snel. De Cartier is echt een andere beleving.

IWC Mark XX!

(Foto van Teddy Baldassare)

Voldoet aan bijna al je eisen. Heb hem nog niet op rubber gezien, maar de stalen band is geweldig en leer staat hem ook goed.

3 likes

Ik denk aan een:

Of een GS die ik zelf in het wit heb (maar dan ik het zwart):

Maar dit is geen automaat…

En dan nog deze:

Ik zou zeggen Aqua Terra Only

2 likes

Is en blijft een mooie suggestie - ik vrees alleen dat ik in m’n achterhoofd altijd zal blijven dubben over de grote broer met de kroon. Verder valt er niet echt veel op aan te merken.

1 like

je was me net voor😄

dan maar plaatjes voor de sfeer

2 likes

Heb ik al eens overwogen, alleen was de Pro vanwege de beperkte lug-to-lug ook een optie en valt de reduced dus af. Wellicht doorsparen voor de Pro?

Ik vind de Ranger net wat flets, ook al tikt hij alle wensen wel aan. Hij deed het niet om de pols…

An sich een horloge wat wel aan de wensen voldoet, maar ik vind de nummering op de bezel te vlakjes… Dat geldt overigens ook voor de BB54 die later gesuggereerd is.

1 like

Of als het budget iets opgerekt mag worden, de nieuwe Shades editie: Black Laquer

1 like

Ik moet hem toch eens gaan passen… Blijf een beetje huiverig voor de krassen, maar dat maakt een horloge natuurlijk wat het is. En een vierkant horloge als one-piece-collection is misschien wel wat extravert. Ik ga binnenkort passen!

Vind ik een hele sterke suggestie, gaat erbij op het lijstje!

1 like

Het duurde lang voor de OP viel, natuurlijk ook overwogen maar moet het budget wel echt voor opgerekt worden, om nog maar niet te spreken over het dealer pleasen danwel grijze markt betalen…