Wat zijn de beste plekken om horloge partij te kopen?

Voor “ een partij horloges” ? doeusffnormaal :joy:

1 like

Lot een nederlands woord voor partij?

Ben je van lotje getikt?

:smirk:

1 like

Kijk eens bij veiling aggregators om het complete aanbod te zien bij een hele grote groep veilinghuizen, dit kan bij invalueable.com en the-saleroom.com

2 likes

Hier zitten wel met enige regelmaat lots met meerdere horloges bij, maar zoals je zelf al aangeeft zijn dat vaak de minder waardevolle horloges. En dat niet alleen, het zijn dan modellen of uurwerken waar moeilijk onderdelen voor te vinden zijn.

Het vereist veel graafwerk, naar vooral lots met een hele minimale beschrijving en een enkele foto. Ik kocht laatst een lotje dameshorloges voor een paar tientjes met een Raymond Weil met diamanten bezel en indexen. Leuk voor de horloge spaarpot, maar echte klappers vind je niet zo snel. Alles met een bekend merk heeft veel te veel kapers op de kust. Of je moet bewust defecte horloges kopen en hopen dat ze nog te fixen zijn.

1 like

Waarom zou je een kavel of partij horloges willen kopen? Om weer door te verkopen? :thinking:

Hoe is dit een reactie op mijn reactie?

Bijvoorbeeld om lekker aan te prutsen, kijken of je wat repareren kunt. De goede exemplaren zelf houden of doorverkopen en de rest in de onderdelenbak of als lot weer door te verkopen. :sunglasses:

3 likes

Ah ok. Duidelijk! Dank je.

1 like

Niet per se op de jouwe alleen. Meer op alle reacties op mijn vraag wat een horlogelot is. Excuus voor de verwarring.

Inderdaad, wat @wbcoupe zegt.

2 likes

Misschien moet doe ook maar eens mee doen bij de volgende verkiezingen :smile:

1 like

Precies dat, @wbcoupe . Kan heel leuk en leerzaam zijn voor de hobby en kost vaak niet veel.
Met een beetje zorgvuldig zoeken op e-Bay soms leuke lotjes te vinden, al voor een paar tientjes.
Verwacht geen spectaculaire vondsten, het meeste is bagger maar soms zit er wat leuks tussen.
Soms heeft Etsy ook leuke partijtjes. Heb zelf onlangs via Etsy uit Finland al twee keer een setje leuke te restaureren horloges gescoord.

1 like

Hoeveel van jullie restaureren horloges voor de hobby? Ik ben sinds corona er meer mee gaan pielen, een online cursus gedaan en een drietal zak/polshorloges gemaakt. Erg tof om te doen al is het soms wel lang wachten op een (juist) onderdeel…