Wat zijn de beste plekken om horloge partij te kopen?

Nog even weer omhoog halen, ik ken natuurlijk:

• eBay
  • Marktplaats
  • Catawiki
  • BVA auctions

Maar ik vroeg me af, zijn er nog meer specifieke websites om horloges te kopen? Vind het wel leuk om wat te snuffelen in lotjes ofzo, of daar eens een keer een gokje mee te wagen. Heeft er iemand nog tips?

www.ten2two.nl
HF Blauw natuurlijk
Chrono 24

3 likes

Stomme vraag: Wat is een horlogelot? Ik ken alleen de Staatsloterij e.d.

Ja, ik zoek zelf ook naar de goede naam. Ik bedoel dat je dan zeg maar een partij krijgt met een aantal horloges, die zijn dan niet getest e.d. maar gewoon verzameld. Bijvoorbeeld uit erfenissen of leeggehaalde huizen oid. In de praktijk mikt gewoon vrijwel iedereen oude en niet waardevolle horloges bij elkaar en hoopt dat de partij zo verkocht word denk ik.

1 like

Ik vermoed dat lot (plot in het engels voor fysieke plek grond) Vlaams is. Lot=plek/lokatie

1 like

Haha, nee zeker niet. Ik ben puur Nederlands. In het engels heet het ā€˜lot’.

1 like

Lijkt me gewoon perfect Nederlands hoor.

Partij, lot,…

2 likes

Lot is het Engelse woord voor ā€œkavelā€, volgens Wikipedia ā€œĆ©Ć©n of meer voorwerpen (of rechten) die als een geheel worden geveildā€

4 likes

Horlogepartij is in ieder geval ƩƩn woord.

3 likes

https://www.local-time.nl

Ik zoek dus geen juweliers maar meer richting veilingsites.

Etsy ga ik me nog even in verdiepen.

Oh.

Gaat dat meestal niet via veilinghuizen?
Dat gaat dan om loten (jawel ik schrijf loten) die uit faling komen van juweliers die overkop gegaan zijn of ermee kappen.

1 like

Filipucci en Juwelier Burgers zou ik lekker weg blijven.
Ten2Two / Jaap is een absolute topper! Wristcandy ook goede ervaringen mee.

Dat zijn ook wel echt meteen de meest beroerde plekken/platformen om horloges te kopen…

Niet voor wat hij zoekt.

Er zijn ook nog wat Facebook groepen waar wel eens wat voorbij komt aan ā€˜lotjes’

1 like

Shit, Facebook heb ik al jaren niet meer. Het is natuurlijk ook prima om als antwoord te krijgen dat je er uberhaupt niet aan moet beginnen hoor.

Niet als je een partij opknaphorloges zoekt :wink:

2 likes

Waarom dan? Als je het leuk vindt gewoon doen toch?

1 like

Dit zijn, met alle achting, toch niet de adressen om ā€œeen partijā€ horloges te kopen of je moet van een miljoen Euri’s af willen :joy:

3 likes