Wat zijn de extra kosten?

Ik ben voornemens om via e-bay een klok in de verenigde staten te kopen.
Ik vraag me alleen af met welke extra kosten ik rekening moet houden en wat de levertijden zijn.
Dus buiten het aankoopbedrag en de verzendingskosten.
Wie kan mij aangeven hoe dat in de regel gaat?

Groet,
Mart

Verzenden is afhankelijk van de soort verzending. Direct in een envelop is het snelst (soms maar 3 dagen!) en het goedkoopst. Ongeveer even duur als bij ons een internationale airpost brief.

De tarieven van USPS liggen ongeveer gelijk aan onze verzekerde tarieven: rond de 15 euro, zeg maar.
Bij aankomst in NL wordt de BTW over de opgegeven waarde berekend en rekent de transporteur (hier meestal TNT) ook nog eens handelingskosten. Je bent zomaar tussen de 50 en 70 euro kwijt als de waarde van de inhoud niet al te hoog is!

Als ik hetzelfde in Europa (met uitzondering van Noorwegen) kan kopen, doe ik dat liever: behalve de verzendkosten die de verkoper betaalt (en aan je doorberekend) heb je geen bijkomende kosten meer aan de deur.

Menno

Oké…
Maar wie bepaald de opgegeven waarde, is dat de hoogte van mijn winnende bod? En zet de verzender dat op het eventuele pakketje?
TNT rekent handelingskosten…huh…:S De verzender heeft toch al verzendkosten betaald? Of ben ik nu erg blond…

Om met het laatste te beginnen: je bent niet blond! Het is echt zo!

De opgegeven waarde is altijd een discussiepunt. Ik heb wel eens een brief thuis gekregen van TNT (maar dat doen ze omdat de douane problemen maakt…) of ik de waarde van de inhoud naar waarheid wil opgeven. En uit ervaring (ik heb trainingen gegeven aan douane-ambtenaren) zijn sommigen niet te beroerd om even achter de PC te gaan zitten om te googelen… Een Omega Seamaster 300 voor zeg, 250 euro, gaat niet lukken!

Je kunt als je zo’n brief krijgt - en je wilt eerlijk zijn- gewoon een kopie van je paypal-aankoop meesturen. Dan gaat de vlieger wel op.

Ik weet niet of je al je vragen al beantwoord zijn. Vraag zonodig rustig verder!

Menno

Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Stel:
Ik koop een nieuw horloge voor zo’n €400 in de VS, de verzendkosten zijn bij de verkoper €40.
Mijn paypal kosten zijn dan €440.
Ik moet dan nog rekening houden met BTW(19% ?) ca.€85 en handelingskosten van de TNT.
Klopt dit?

Worden deze extra kosten dan aan de deur in rekening gebracht door de TNT medewerker?

Ja, contant betalen en een pakketje kan behoorlijk lang duren weet ik uit ervaring. Mijn vorige pakketje uit USA deed er precies een maand over.
Had nogal lang bij de douane gelegen.

Ik denk dat de btw wordt berekent op aankoop + verzendingskosten, + in Belgie rekent de firma die de inklaring doet voor de post nog vaste handlingkosten aan: 25 euro…kan allemaal oplopen tot 30 % van de aankoopprijs (bij een bedrag van rond de 400 usd)
Ik heb wel eens een horloge via paypall in 2 keer betaald (50% + 50%) , als de douane dan om een paypalafrekening vraagt kan je er eentje laten zien die maar de helft van het werkelijk aankoopbedrag toont…
Succes !
Mvg
Broes

Het duurt meestal twee weken, maar helaas vaak langer. In de tijd dat de douane er aan snuffelt krijg je 0,0 informatie.

Kosten zijn 17 euro inklaringskosten en 19% BTW over aanschaf PLUS verzendkosten.

Helaas wordt de Nederlandse markt op deze manier toch redelijk beschermd, en houden we hier hogere prijzen dan in niet EU-landen.

Ik heb wel eens een oude Seiko voor 40 us$ gekocht (27 euro) en kreeg een factuur van 17 euro + 8 = 25 euro van de douane.
Kan je je voorstellen dat ik daar niet gelukkig mee was. Een niet-nieuw horloge (tigste-hands) en dan weer BTW betalen :frowning:

Je kunt ook geluk hebben…ik kocht een seiko in de fillipijnen…2 weken verzendtijd…en geen extra kosten…een 6309 voor 66 euro inc.verzending…maar dat is denk ik gewoon geluk hebben…

groet, landrover110