Wat zijn dit voor horloges?

Hallo allemaal (en fijne Pasen!)

Eigenlijk hoor ik niet thuis op dit forum, dus ik weet ook niet zeker of ik dit hier goed post.
Ik heb een drietal horloges gevonden, die waarschijnlijk van mijn opa zijn geweest.
Nu heb ik een vraag aan ieder van jullie, wat zijn dit voor horloges? Hoe oud zijn ze? Zijn het “bekende” horloges? (Zijn ze wat waard? maar dat vind ik eigenlijk niet zo interessant.) Weten jullie mij er meer over te vertellen?
Als ik namelijk op internet zoek naar de merknamen vind ik bar weinig. Zijn ze zo oud dat er geen info van is, of zijn ze gewoon “niks” waard?

Ik had dus graag jullie mening hierover.


Een Ancre


Een Ruhla


En een Olympic

Ze werken trouwens alle drie nog en daar ben ik al blij mee.

Alvast zeer vriendelijk bedankt voor jullie informatie.

Ellen

Ruhla: oud merk uit de voormalige DDR

in dit forum vind je (in het Duits) wat gegevens

http://uhr-forum.de/ruhla%3F-t3631.html

Olympic, dit soort vroege digitale horloges heeft wel zn liefhebbers. De waarde is echter niet werkelijk enorm
Het merk zelf kan ik nu (naast de skipiste :slight_smile: ) even niet plaatsen

Ancre was meen ik een handelsmerk uit de jaren 60/70

Hallo Ellen,

Welkom! Met vragen over horloges ben je altijd goed op dit forum. Volgens mij zijn dit geen dure horloges. Ik denk dat ze alledrie zo uit de jaren 70 stammen. De Ruhla is een stukje DDR nostalgie, de Ancre dacht ik een normaal gangbaar horloge en de Olympic is een leuk 70er jaren? horloge met ‘digitale’ tijdsaanduiding. Met name de Olympic ziet er niet echt netjes uit. Hopelijk melden zich nog forumleden die er iets meer over kunnen zeggen.

Groeten, Tom Vreeken.

Welkom op het forum Ellen, ik kan niet erg veel over de horloge’s vertellen helaas. Wel kan ik je mededelen dat ik zelf ook een Ancre heb. Even op laten knappen bij de horlogemaker en hij loopt weer als een zonnetje. Als je op Marktplaats kijkt zie je dat je ze zo rond de 25 euro kan vinden, zijn dus niet erg veel geld waard;

Wat die Ruhla betreft, ik kan me vergissen maar volgens mij is dit merk nieuw leven ingeblazen (wie weet hier meer over?) en gaat het nu verder onder de naam ‘Garde’. Als je Ruhla Uhren intikt bij Google kom je op deze site namelijk;

http://www.garde.de/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :slight_smile: