Wat zijn goede horlogebladen?

Ik ben een relatieve nieuwkomer. wat zijn goede horlogemagazines?

Hoi Klompie,

Mijn mening is simpel. Géén van de Nederlandse bladen zijn goed. Het zijn wat mij betreft weinig meer dan glossy dikke reclame folders.
Als je echt wat inhoud wilt, kijk over de grens, bijvoorbeeld de Duitse Chronos of ArmbandUhren.

Groeten,

Martin

Daar ben ik het mee eens.

De Duitstalige bladen zijn misschien wat minder makkelijk te verkrijgen (en wat minder makkelijk te lezen), maar de kwaliteit is inderdaad stukken beter dan de Nederlandstalige bladen. Die zijn me allemaal wat te kritiekloos en oppervlakkig. Er blijkt geen “eigen mening” uit…

Kortom: Deutsch sprechen :slight_smile:

Groet
Mark

Mee eens. En als je van oude horloges houdt: Klassik Uhren.

Je kunt op al deze bladen gewoon een abonnement nemen, sturen ze het naar je op.

Chronos ist supertoll!

Ik vind IW magazine een hele goede, die durven namelijk ook kritisch te zijn.

thanks guys! geweldige tips…

Mijn beste,

Ik ben het volmondig eens met ovenstaande antwoorden.
Doch een redelijk Nederlandstalig horlogemagazine is in mijn opinie het blad ‘Watching’.
Er staan soms best leuke artikelen in. En men besteed ook aandacht aan de wat minder pronkende merken.
Dit in tegenstelling tot de magazines zoals b.v. ‘Horloges’ en ‘00/24‘ (ik dacht zelfs dat deze twee bladen een fusie hebben??). Deze magazines zijn veel te ‘flashy’ en er staan voorts maar sporadisch artikelen in die interessant te noemen zijn. Over het algemeen echter brengen ze weinig nieuwe, relevante informatie.

En natuurlijk niet te vergeten het onvolprezen: http://www.horloge.info/

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mocht je een Nederlands blad willen wat enigzins inhoudelijk is én die ook redelijk veel prijzen vermeld moet je Watching nemen.
daar heeft Tissot62 gelijk in.

gr Ron

Ik ben al enige tijd geabonneerd op het Amerikaanse “WatchTime”, verschijnt elke twee maanden met goede reviews en veel info. Ook regelmatig speciale extra edities.

De Nederlandse bladen… echt niet veel, het enige wat ze lijken te doen is het plaatsen van door horlogehuizen uitgegeven persberichten in een mooi jasje. Bovendien staat in die bladen echt precies het zelfde.

In het Nederlands is Watching het enige blad dat imho het geld waard is. Ik ben zelf ook fan van de Duitse bladen, die zijn imho het beste met Armband Uhren voorop.
Veel nieuws (als het ook nog nieuws is) kun je natuurlijk het eerste in het Nederlands vinden op Horloge.info http://www.horloge.info. En dat is nog eens gratis ook (en ja ik heb aandelen :D).

WR----Watch Report is ook niet slecht vind ik.
Hun eerste nummer was al goed…
Het ligt er dan natuurlijk ook aan wat je verwacht van een goed uurwerktijdschrift he…
En inderdaad, de Germans zijn daar goed in…

Ik ben erg te spreken over Watch Report, een nieuwe horlogemagazine op de Nederlandse markt. Duitse magazines vind ik persoonlijk vaak erg saai en te Duits.

Pepsicola Schreef:

Ik ben erg te spreken over Watch Report, een
nieuwe horlogemagazine op de Nederlandse markt.
Duitse magazines vind ik persoonlijk vaak erg saai
en te Duits.

Goedenavond Jappe. Grappig dat je even reclame maakt voor je eigen blad.
Misschien wel zo netjes om jezelf even voor te stellen?!

:smiley:

Ik wil ook graag nog even Watch-Report noemen. Heb het eerste nummer gelezen en veel gebladerd (!) ziet er goed uit, ik hoop alleen niet dat ze dezelfde kant uitgaan als bijna alle andere horlogebladen. Ik heb inmiddels al 36x gelezen wanneer “meneer” Patek zijn samenwerking begon met “meneer” PHillipe. Dat kan mij onderhand ECHT gestolen worden. Waarom niet meer achtergrond-info over bijvoorbeeld het ontstaan van een bepaald model. Op enig moment moet er toch iemand bij bijv. IWC zijn die een bepaald idee heeft, hoe ontwikkelt zich dat verder? En vooral (VOORAL) prijzen vermelden. Waarom nauwelijks info over toeleveraniers aan de horlogeindustrie. Hoe worden de wijzers gemaakt, hoe worden de wijzerplaten gemaakt. Hoe worden die piepkleine tandwieltjes geproduceerd, kortom er ontbreekt bij ons (bij mij) veel kennis over de toeleveranciers.
Kortom Watch-Report belooft veel goeds. Ik blijf benieuwd naar het tweede nummer.

ps. er zijn toch genoeg “onbekende” merken die niet of nauwelijks aan bod komen, zie de Duitse bladen. Wanneer heb ik voor het laatst iets gelezen over Van der Gang?

Precies mijn gedachten! :)-D

(P.S. Ik mis de facelift…)

Klopt inderdaad, ;)ik ben de Uitgever van Watch Report. Ik kan ook onder de noemer uitgever van Watch Report informatie vragen aan de lezers maar dan krijg ik denk ik een ander antwoord dan als ik als “lezer” de vraag stel.

Groet,
Jappe

Pepsicola Schreef:

Klopt inderdaad, ;)ik ben de Uitgever van Watch
Report. Ik kan ook onder de noemer uitgever van
Watch Report informatie vragen aan de lezers maar
dan krijg ik denk ik een ander antwoord dan als ik
als “lezer” de vraag stel.

Groet,
Jappe\

Je stelt geen vraag hier je prijst je eigen blad aan.

Groet,

needfull

needfull Schreef:

Pepsicola Schreef:


Klopt inderdaad, ;)ik ben de Uitgever van Watch
Report. Ik kan ook onder de noemer uitgever van
Watch Report informatie vragen aan de lezers
maar
dan krijg ik denk ik een ander antwoord dan als
ik
als “lezer” de vraag stel.

Groet,
Jappe\

Je stelt geen vraag hier je prijst je eigen blad
aan.

Groet,

needfull

+1

Heb er geen probleem mee dat je je eigen blad aanprijst, maar kom er dan ook voor uit! Je stelling “Ik kan ook onder de noemer uitgever van Watch Report informatie vragen aan de lezers maar dan krijg ik denk ik een ander antwoord dan als ik als “lezer” de vraag stel” heeft niets met je posting te maken.

Vr.gr.