Chrono24 heeft ook een heel arsenaal aan NL juweliers die online verkopen. Of ze alemaal betrouwbaar zijn weet ik niet, maar omdat de meesten een gevestigde zaak zijn zal je vast wel het horloge op kunnen halen alvorens tot koop over te gaan:
Time 4 Sale http://www.time4sale.ch
, wordt in Zwitserland gerund door een nederlandse dame en is zeer betrouwbaar. Horloges kunnen geloof ik fiscaalvriendelijk in Nederland afgeleverd worden.
Time 4 Sale, wordt in Zwitserland gerund door een
nederlandse dame en is zeer betrouwbaar. Horloges
kunnen geloof ik fiscaalvriendelijk in Nederland
afgeleverd worden.
he, snooker, mooie site inderdaad.
Wat bedoel je met fiscaal vriendelijk? wat invoerrechten betreft of btw of wat anders??
vrgr Malverne
Dat maakt de keuze wel een stuk eenvoudiger: in Nederland zijn er voor C2C verkoop eigenlijk alleen de bekende veilingsites: MP, Kapaza, Tweedehands etc. Internationaal is er dan eBay, helaas is de keuze voor echte C2C verkoop online redelijk beperkt. Het aanbod in zijn totaliteit op al de genoemde sites is echter wel erg groot.
Wat ik eigenlijk meer zoek is websites/fora waar
particulieren ook horloges aanbieden.
Ik vraag me toch af waarom, de genoemde handelaren hebben (voor zover ik weet) allemaal aardige tot goede service en, mocht er onverhoopt iets niet in orde zijn met het horloge, zijn ze vaak erg schappelijk met retouren. C2C (mooie term) is het 100% eigen risico (als het horloge niet meer in garantie is tenminste).
Ik heb het gevoel dat de prijzen dan net iets gunstiger zijn.
Uiteraard is het dan wel belangrijk om voorzichtiger te zijn alvorens tot aankoop over te gaan.
Een voorbeeld: Lijfering & Ross heeft op dit moment een horloge (vintage Omega) op Chrono24 staan wat ik een paar maanden terug bijna 500 Euro goedkoper via een mede forumlid heb overgenomen. Beide horloges zijn identiek inc. originele band.