Is een grail niet iets wat je eventueel ooit wel
zou kunnen betalen/ bereikbaar is??
Onbetaalbare/ onhaalbare klokken zijn in mijn
optiek geen grails…
Roelof had in een eerdere reactie al een geschiedenislesje gegeven over de definitie van grail en dat afgezet tegen de definitie die je in de Van Dale kunt vinden. Is grail het hoogst haalbare binnen handbereik of het voor jou hoogsthaalbare (ultieme) ook al zal je dat nooit kunnen bereiken? Het maakt mij niet uit, wat beide invullingen met elkaar gemeen hebben is dat het ongetwijfeld om hele bijzondere horloges gaat. En trouwens: wat nu onbereikbaar is, hoeft dat morgen niet te zijn.
De Titus-duiker van iemand hier op het forum vind
ik erg mooi. Echter ik kan horloges van het merk
Titus nergens vinden… Ook niet op Chrono24… Waar
zoeken jullie naar die horloges?
Ja, die zijn heel mooi. Gezocht op Ebay, maar kon
niets vinden. Over wat voor een prijs gaat het
ongeveer? €400,-?
Solvil et Titus Calypsomatic. Gebruik Ebay.de op de één of andere manier veel fijner. Dergelijke Calypsomatics worden vaak in de VS aangeboden, let goed op de diameter! Bij mijn weten zijn er drie verschillende diameters. Wel iets meer E’tjes dan 400.
PP 5130 (de worldtimer) of een gecompliceerde JLC (master grand reveil bijvoorbeeld). Voor nu zoek ik een wat sportiever horloge (a la breitling superocean abyss II). Ach ja, we blijven bezig.
Weet niet of het een grail is maar deze staat vrij constant hoog op mijn wishlist. Zal vermoedelijk haast moeten maken voordat dit model er helemaal uitgaat of in prijs verdubbeld.
De Yacht-master is geproduceerd en één van de in West-Europa minder populaire modellen.
Aan de foto kan ik zo 1 2 3 niet zeggen of het wel of geen echt exemplaar is. De website waar de foto vandaan komt geeft wel aan dat het replica’s betreft.
Is een grail niet iets wat je eventueel ooit
wel
zou kunnen betalen/ bereikbaar is??
Onbetaalbare/ onhaalbare klokken zijn in mijn
optiek geen grails…
Ach, dat is maar net hoe je er naar kijkt.
En hoe weet je nou vooraf wat je nooit gaat kunnen
bereiken.
Daarbij; kunnen en willen zijn natuurlijk ook weer 2 verschillende dingen. Als je wilt kan je met een gewone baan in een leven wel een ton bij elkaar sparen voor een horloge. Puur een kwestie van goedkoop leven (klein goedkoop huis, geen of kleine auto, niet op vakantie etc). De vraag is natuurlijk of je het er voor over hebt
Weet niet of het een grail is maar deze staat vrij
constant hoog op mijn wishlist. Zal vermoedelijk
haast moeten maken voordat dit model er helemaal
uitgaat of in prijs verdubbeld.
In prijs verdubbeld? Dan prijzen ze zichzelf de markt uit, dus zal zo’n vaart niet lopen, maar deze is mooi heb hem ook gepast zowel in staal als in geelgoud (nice en helemaal onbetaalbaar) maar het oude model met de Klaauw er op is mooier dan deze vind ik.
Ach, als je helemaal geen familie en vrienden hebt en je zult binnen een korte tijd sterven: gewoon een lening afsluiten, horloge kopen en genieten zolang je nog leeft. Kan jou het wat schelen als je er straks niet meer bent en nog een resterend bedrag open staat voor terugbetaling.