De helft van mijn collectie is momenteel quartz. Namelijk:
Deze vintage Chopard St Moritz
En een Cartier Tank. Inmiddeld de derde (quartz) Tank en een van mn meest gedragen horloges momenteel, door het gemak en het fijne dragen.
De SBGN007 staat ook opgeslagen in mijn lijstje op chrono. Ik ben echter ook heel erg fan van de SBGH271. Dat is echter geen quartz maar ze hebben voor mij denk ik te veel overeenkomsten om ze beide te bezitten. Hoe bevalt die jou?
Die had ik ook heel lang op de wishlist. Iedere SBGN/SBGX is super draagbaar. Goede proporties, goed afleesbaar. Hele fijne GADA horloges. Maar ik ben redelijk bevooroordeeld qua zulke dingen.

Inmiddels al veel gehad (meer dan op deze foto’s) maar ik blijf terugkeren naar GS quarts (en square G-Shocks). Ik kan niks zeggen over de 271 want renders zijn bij GS altijd kut.
Is 'ie een beetje draagbaar? Ik heb redelijk kleine polsen (17-17.5mm), maar het lijkt me wel een gaaf horloge om ooit eens te proberen.
Heel comfortabel draagbaar op mijn 17,5 cm pols. Ondanks het totaal gewicht van 164 gram draagt het erg goed in balans.
Verder echt een aanrader, mooi afgewerkt horloge. Fraaie wijzerplaat, ondanks dat alles zwart wit is zit er veel dieptewerking in. Bij Luna Time scherp geprijsd.
Twee stuks (de helft van de collectie) is kwarts bij mij:
Mijn daily driver van Grand Seiko en mijn (recent aangekochte) Tutima beater.
Thanks voor de tips much appreciated
Tof ding, dus jij hebt 'm voor de nase weggekaapt
Heeft 'ie 19mm lugs?