Wat zijn jouw favoriete quartz knallers

Zelf heb ik sinds een tijdje een Omega Aqua Terra met een Quartz uurwerk in bezit en ik ben er helemaal weg van. Prachtige afwerking, heerlijk licht horloge en ik heb nog nooit de tijd hoeven corrigeren. Ideaal vind ik dat.
Het is niet dat ik mechanische horloges niet kan waarderen, ik hou van mooie techniek.
Maar ik ben ook een praktisch mens en dan heeft quartz toch ook wel vele voordelen.
Weinig onderhoud, goedkopere aanschaf, goede betrouwbaarheid qua tijd en niet steeds de tijd of datum aan hoeven passen na een tijdje niet dragen.

Hier een plaatje om het topic interessant te houden.

Nu ben ik zelf de aanschaf van een nieuw horloge aan het overwegen en mijn voorkeur gaat toch weer uit naar een horloge met een quartz uurwerk. Het eerste dat in mij opkwam waren de Omega Seamaster divers met een quartz uurwerk. (Plaatje voor de sfeer).

Ook weet ik dat Grand Seiko mooie quartz horloges maakt, al ben ik daar nog niet zo in thuis.
Er zijn natuurlijk een hele hoop goedkope quartz horloges op de markt voor enkele tientjes, maar ik ben vooral benieuwd wat er in het wat hogere segment allemaal gemaakt wordt of gemaakt is.

Dus bij deze de uitnodiging, plaats graag jullie favoriete bij voorkeur een beetje high-end quartz knallers!

23 likes

Zet even een w achter jou. Ik ben mijn TL3 kwijtgeraakt vanwege bemoeizuchtig gedrag.

14 likes

Goed punt, geen idee hoe :sweat_smile:

1 like

Heren, de titel is bijgewerkt (potloodje rechts er naast voor het bewerken).

En de bijdrage:
Casio MR-G G1000B

Seiko S23526J1

Casio Casiotron

9 likes

11 likes

9 likes

12 likes

Casio ‘NASA’ MRW.

MRW-200H Blue

Citizen Promaster 37

Torgoen Swiss T1 Pilot

7 likes

13 likes

13 likes

:joy:

Kun je ook niet als TL-1 of 2 maar er is altijd wel een TL-3 die dat regelt.

Zo mooi maar zo moeilijk aan te komen…

1 like

Wat een plaatje inderdaad, heel gaaf met die glazen zichtbodem!

6 likes

Was zelf nooit zo’n liefhebber van quartz, maar kan ook niet echt vertellen waarom eigenlijk niet.
Nu deze knaller al weer een maand heel regelmatig om de pols.
Titanium grade 5 en nog geen 50 gram inclusief de nato.

13 likes

Mijn favoriete kwarts horloges:

De Bulova Lunar Pilot 43mm met 262 kHz High Accuracy Quartz uurwerk.

De Seiko SBTM319 (JDM model) met een radio gestuurd kwarts uurwerk.

20 likes

Als vintage zie ik graag de Omega Marine Chronometer, zelf had ik enkel de baby versie, maar dat was wel een klompje kwaliteit.

https://www.ablogtowatch.com/vintage-omega-marine-chronometer-watch-hands-on/

1 like

Vind deze nog steeds gaaf.

17 likes

Ik ben in rap tempo mijn automaten aan het weg doen en m’n Quartz gamma aan het uitbreiden.
Maar ik kies alleen nog Japans. Die Zwitsers (van de Swatch groep dan), weten gewoon niet hoe een secondewijzer de indice hoort raken (spoiler: dat is dus niet er nèt er tussenin).

20 likes

Mijn sbbn013 Darth Tuna:

7 likes

Dat lijkt wel bijna een smartwatch als je hem van een afstandje bekijkt. :yum:

8 likes

Echt hè, mijn (ex) MoonSwatch deed dat ook perfect, tussen de indices in. Zelfs een Japanse Casio Duro raakt heel goed de indices. De Seiko SBTM319 zit er toch wel 10% naast.

2 likes