Was ruim 15 jaar geleden echt ‘anti quartz’ maar er sijpelden toch langzaam aan enkele ‘uitzonderingen die de regel bevestigen’ de collectie binnen…
- Het begon met een Citizen EcoZilla (de Hocky-Puck) gezien om de pols van een member van een duikteam bij ons aan boord
- daarna een Bulova Lunar Pilot, vanwege het historische verhaal van de verloren race tegen Omega Speedmaster bij het NASA Apollo project (was Bulova first watch on the moon geweest, had die tussen de 6 en 12K gekost en was de Speedmaster te koop voor een schijntje, of er misschien ook wel nooit gekomen
- De Breitling B1 vanwege zijn schitterende details wat een super stoere quartz!
- toen was het spreekwoordelijke ‘hek van de dam’ en kwam er ook nog een Breitling Aerospace Avantage met schitterende digitale UTC in Titanium!
Ik was tot voor kort een starre en stugge “fine watchmaking is mechanical” persoon, maar ben recentelijk overstag gegaan en heb binnen een paar maanden 2 Quartz horloges gekocht:
Cartier noemt het uurwerk zelf premium en hoogwaardig, maar dit kan ik niet onderbouwen. Wellicht kan een ander lid hier iets over zeggen.
deze foto laadt na 16 pogingen steeds niet
Het 9F62 uurwerk is vermoedelijk 1 van de meest hoogwaardige Quartz uurwerken ter wereld. Het uurwerk meet voor ultieme precisie 540 keer per dag de temperatuur om de accuratesse aan te passen. Bovendien tikt de secondewijzer (onzichtbaar) 2x per seconde om terugslag te voorkomen, en om exact op de markeringen te landen.
Reeds in bezit nog de Squale 1553:
Voorheen ook de Tag Heuer Aquaracer, deze zou ik nog wel een keer terug willen op rubber. Was achteraf toch echt een superfijn horloge.
Doe maar zilverkleurige dan
Die groene Riquartz is echt een knaller zeg
Mooie uitvoering
Dank je