Ex
Current
Prachtig! Mooie foto’s ook
Dank je wel
Oysterquartz
Bij Islander Watches USA. Deze bracelet is daar speciaal ontworpen voor de Promaster 37. Heeft solid endlinks, geschroefde links, L613 stainless steel. De Citizen fat bars passen erin. Kwaliteit is uitstekend en na bestelling heb je het binnen een dag of tien ontvangen zonder extra importtaks.
Vergeet nog een Quartz favoriet…
Met alle SUS-geweld recent op het forum kwam hij in gedachten.
Krijgt veel draagtijd en staat op mn nachtkastje ook nog.
De batterij gaat zes jaar mee.
Breitling natuurlijk
En seiko
Posh, deze Cartier is ook wel echt perfect
Perfect weet ik niet, maar wel heel gaaf!
Is het minst pure titanium omdat er aluminium en vanadium aan is toegevoegd. Dit maakt het wel het sterkste titanium geschikt voor aerospace toepassingen.
Grade 2 titanium wat ook vaak gebruikt wordt voor horloges is het bijna puurste titanium. Dit maakt het dus geschikt voor implants en prosthetics. Deze soort is ook het lichtst van gewicht.
Grade1 titanium is het meest pure titanium met een zuiverheid van 99,5%. Is het meest corrosiebestendig en is bestand tegen zuren en chlorides.
Oke
Zelf echt geen verstand van, enige wat mij verteld was dat grade 5 beter bestand zou zijn tegen krasjes??? En dat het moeilijker zou zijn om te bewerken en dat daarom voor horloges grade2 gebruikt zou worden.
Nu heb ik zelf de Tudor FXD grade 2 ook een jaar gedragen en die was nog heel netjes na intensief gedragen te zijn.
Titanium vormt een zelfbeschermende film van een paar moleculen dik. Kleine krasjes zijn er wel, maar door deze layer zie je het nauwelijks met het blote oog.
Hier kun je wat meer lezen over titanium grades: