Wat zijn jullie ervaringen met het merk Oris?

Ik vind hem zelf juist wel sportief op een rubberen band. Alleen vind ik de 39,5 mm persoonlijk wat te klein. Ben zelf een vent van 2 meter, dus ik moet wel een wat groter model om de pols hebben. :smile:

1 like

Die is gewoon 49,5 mm :rofl:

1 like

Mijn favoriete merk. Nu 5 stuks in de collectie. Veel Oris’en hebben een eigen smoel.

1 like

De grootste reguliere Aquis modellen zijn 43,5.
De Depth Gauge vind ik ook nog wel stoer en is 45,8. Kan op rubber en bracelet.

Ik zag het, dit is een pro model.

Kan alleen maar zeggen prima merk, heb er zelf 4. 1 aquis en 1 aquis 400 en 2 vintage, zelfs die uit begin 1900 loopt nog voor zijn leeftijd netjes. Maar specifiek de Aquis, prima horloge. Voor een leuke prijs kopen, goed onderhandelen daar op Gran Canaria. Heb daar de nodige ervaring mee, te weinig discount, gewoon weggaan en zeggen dat je verder kijkt wie er meer discount geeft. En volhouden he :wink:

2 likes

Prima horloges.
Zeer tevreden over deze drie.

6 likes

Prachtig merk. Kwaliteit ook. Kun je geen buil aan vallen. :+1:

Een paar foto’s uit de oude doos…

11 likes

Oris prachtig merk. Een van de eerste serieuze horloges die ik kocht. Ben wel meer fan van de sixty five dan van de Aquis. Eigenlijk mis ik hem wel eens!

5 likes

Ik heb 'm met veel tevredenheid. Blauwe versie. Zou 'm zeker gaan passen en kijken of 't je pakt. Ik vind het een hele moderne flieger. Het is een van van mijn A-game horloges.

1 like

Ik heb deze 2,echt superfijne horloges,leuke van de Aquis is de geheel eigen smoel

9 likes

Heel mooie horloges! Deze heb ik al enige tijd en draag hem regelmatig met plezier :slightly_smiling_face:

4 likes

Big Crown Pointer Date zou ik meteen kopen als ik het budget had. Zo’n dunne variant, met lichtblauwe wijzerplaat :ok_hand:

Oei, de glow!
Ik wil graag in de toekkmst weer een duiker erbij. Dat moet een Aquis 39.5 óf een Glow worden :sunglasses:

1 like

Ik heb hem vorige maand gepast en was teleurgesteld in de wijzerplaat. Die zag er redelijk flets uit in vergelijking met de foto’s op de website. Meer grijs dan blauw en zag er wat goedkoop uit. Beetje jammer want de kast en de band zagen er echt top uit.

Lange tijd met veel plezier een Aquis en een Classic date gehad. Prijs/kwaliteit dik in orde.

Ik heb een diver 65 cotton candy en zeer tevreden over. Lekker knallend kleurtje blauw en zit en loopt goed. Met een beetje zoeken kan je ze met flinke korting kopen.

4 likes

Deels eens. Voor dat geld mis ik opgelegde indexen. Het blauw is in daglicht wel heel hooi hoor, zit meer detail in dan je denkt. Maar daglicht is belangrijk.

Een ondergewaardeerde merk.
Heb er verschillende gehad en ook een paar Meistertauchers vondt dit zeer fijne horloges.

1 like

Bij de AD is daglicht meestal niet echt een optie. Maar als ik ooit de kans krijg om het horloge bij daglicht te zien, zal ik het zeker niet nalaten. Zoals ik al zei, de rest van het horloge zag er wel echt top uit. Ik sluit dus niet uit dat er ooit toch eentje in huis komt :slight_smile:

1 like