Wat zijn jullie ervaringen met het merk Oris?

Beste leden,

Ik ben met het gezin heerlijk op vakantie op Gran Canaria. Hier kwam ik weer een horloge tegen, dit keer de Oris Aquis 1000m.

Leek me wel een leuk vakantiehorloge. :sunglasses:

Alleen weet ik nog te weinig van Oris. Wat zijn jullie ervaringen met het merk en specifiek met de Aquis? Is het een aanrader?

Thanks voor jullie input!

Gr. Jer

6 likes

Scroll deze even door. Je hebt toch vakantie :sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/t/oris-only-deel-6

2 likes

Oris is een coole independant en de Aquis is een heel gaaf duikhorloge voor het geld, zeker als je het kaliber 400-2 erin hebt zitten al zal ie dan zeker duurder zijn.

Hier een snel filmpie van ome Teddy
Youtube

2 likes

No brainer.

We all knew oris, ga je schamen.

10 likes

Gewoon prachtige horloges!!

10 likes

Ik heb altijd een Aquis in de collectie, denk al 5 of 6 varianten gehad. Top horloge (duiker) in zijn segment.

Ik houd de Aquis (39.5m) die ik nu heb maar gewoon, kan niets beters bedenken voor erbij te hebben bv op vakantie.

Vooral op rubber super, staal leuk om erbij te hebben ook

16 likes

Doen. Al 10 jaar mijn trouwste kameraad.

6 likes

:+1::ok_hand::sunglasses:

1 like

Absoluut :ok_hand:t2: blijft een prachtig horloge en komt in vele kleuren en er zijn prachtige limited editions .
@Paul2all heeft ook een schitterende Aquis :green_heart:
De mijne :arrow_down: alweer 5 jaar in bezit

5 likes

Erg veel waar voor het geld, voor mijn gevoel dichtbij een Omega Seamaster.

3 likes

Toevallig heb ik pas mijn Aquis van de hand gedaan, maar ik heb jaren van het horloge genoten!

3 likes

Prima horloges.

Ik vind er weinig aan, dus heb en wil er geen.

1 like

Ik heb je topictitel even wat specifieker en duidelijker gemaakt.

M.b.t. jouw vraag: regelmatig een in handen. Voelt prima aan. Maar de looks spreken mij niet aan.

2 likes

Mijn favorite merk, by far !

Deze 2 zullen noooooit vertrekken.

6 likes

Oris is serieus prima. Tweedehands heel betaalbaar en vaak in heel goede conditie. Ik zou zo weer Oris nemen, ware het niet dat ik er al twee heb. Ik ben emotioneel gehecht aan die twee, maar draag ze zelden. Ik heb de Prodiver Chrono en de Prodiver Date; die laatste is echt zinloos. Draag 'm gewoon niet.

Mijn enige issue met Oris is hoe de band en de kast aan elkaar vast zitten. Technisch en mechanisch solide maar wel zo bijzonder (wil niet zeggen apart) dat ze kleiner dragen dan je zou verwachten, maar dat je er ook niet eenvoudig een aftermarket strap op kan zetten.

1 like

Ik vind het een mooi merk.

Heb de Aquis in 39,5mm gehad zwart, perfect om af te wisselen tussen staal en rubber.

En nog een 65 crazy numerals in 40?mm heerlijk platte duiker met een eigen smoel. Het draagcomfort was bij mij ook 1 van de betere horloges die ik gehad heb.

Kijk met regelmaat naar een netter horloge zoals de coltrane of de nieuwe Artelier. Desondanks is dat er nog nooit van gekomen.

IMG_5234

1 like

Kende ik eerlijk gezegd niet, dat is wel een serieuze unit die nieuwe. Kan je best een keertje mee onder water op vakantie :sweat_smile:

Mij lijkt de propilot x wel wat. Veel gekeken, maar de knoop nog niet doorgehakt… Ik vind Oris een mooi merk met aantrekkelijke horloges.

Ik heb een Oris 65 “glow”, via het forum voor een hele leuke prijs overgenomen destijds, waar ik heel tevreden over ben!

Ondertussen ook al de nodige extra banden aangekocht om te wisselen. De bijhorende bracelet voelt wel wat fragiel aan in vergelijking met mijn andere horloges.

1 like

Dit is zeker een mooie Aquis.
Maar of hij even draagbaar is als de reguliere modellen ga je zelf moeten ervaren.
Mijn vrouw draagt haar Aquis dagelijks en ik kocht er hier onlangs ook één, beiden maat 39,5 mm.

Grootste nadeel van die 1000m is dat er waarschijnlijk geen bracelet voor bestaat en je hem dus steeds op die rubber band moet dragen.