Wat zijn jullie plannen voor 2015?

Mijn plan voor 2015 is om een hoop goedkopere horloges te verkopen die ik hier nog heb en toch niet draag. Om zo de collectie wat uit te dunnen.
Graag zou ik nog eens mijn eerste Breitling willen kopen maar ik denk dat die in 2015 er nog niet komt… :wink:
In ieder geval wat meer mooie kwaliteitshorloges kopen ipv de goedkopere vintage via ebay…

Verder is mijn plan om wat minder te kopen… De laatste tijd komen ze echt te snel achtereenvolgend binnen. Wat meer rust ertussen zou verstandig zijn.

En (niet horloge gerelateerd) in 2015 ben ik van plan mijn VWO diploma te gaan halen en te beginnen met studeren op de TUEindhoven…

Ik hoop in 2015 wat minder snel uitgekeken te zijn op nieuwe horloges. Afgelopen jaar veel gekocht en geruild voor mijn doen. Niks mis mee, best leuk zelfs, maar horloges een langere tijd houden is ook erg leuk.

Wat betreft nieuwe aankopen, dat valt maar te bezien. Komend jaar komt de focus voornamelijk te liggen op samenwonen met mijn vriendin, dus of er wat overblijft? God mag het weten. Zou het leuk vinden mijn kistje weer wat meer te vullen, maar heb er ook totaal geen probleem mee een kleiner kistje te kopen.

Ik hoop weer wat Pontiac horloges aan de verzameling toe te kunnen voegen. Daarnaast een nieuwe camera om m’n pontiac verhaal te voorzien van betere foto’s

Kwalitijd Schreef:

In 2015 hoop ik wat meer horlogebudget vrij te
kunnen maken, voor het geval er een D1ver One
wordt aangeboden door het fantastische HF team dat
nu de P1lot One verzorgt. En zo niet, dan ga ik
eens shoppen bij Magrette denk ik. Of Tissot… Of
Hamilton… Of Tudor… Damn, laat ik eens
beginnen met een winnend Staatslot.

Dat van dat winnend Staatslot kun je beter vergeten. Ik heb eens gekeken wat er nu aan prijzen zijn. En voor mij is ‘prijs’: meer dan je inleg. En dan kom ik slechts tot 141 prijzen…over miljoenen Nederlanders die een eindejaarslot kopen. Hoezo de grootste kans? Dat is dus zéér relatief.

WilSeiko Schreef:

Kwalitijd Schreef:

…laat ik eens beginnen met een winnend Staatslot.

Dat van dat winnend Staatslot kun je beter
vergeten. Ik heb eens gekeken wat er nu aan
prijzen zijn. En voor mij is ‘prijs’: meer dan je
inleg. En dan kom ik slechts tot 141
prijzen…over miljoenen Nederlanders die een
eindejaarslot kopen. Hoezo de grootste kans? Dat
is dus zéér relatief.

Dat er nog mensen zijn die daar in trappen, genoeg over geschreven afgelopen jaar…

Zo maar ff wat linkjes:
http://tweakers.net/nieuws/98574/grieks-bedrijf-kan-staatsloterij-manipuleren-door-loten-digitaal-aan-te-passen.html

http://www.stopdebankiers.nl/staatsloterij-een-web-van-intimidatie-manupilatie-en-fraude/

Plan wat sowieso doorgaat is wachten op de P1lotOne. :slight_smile: Was het maar vast 29 maart!

Daarnaast nog in dubio of ik mijn Planet Ocean verkoop. Zo ja, dan is er weer cash voor een andere klok, bijvoorbeeld een mooie Speedy of IWC.

Mocht ik nog een meevallertje hebben dan komt er ook nog een Hellberg brons of soortgelijke klok.

En misschien verkoop ik mijn G-Shock nog voor een mooiere/stoerdere.

Mijn Longines Master Collection blijft in ieder geval…

Als ik dit zo opschrijf, kan het wel weer een druk horlogejaar worden :slight_smile:

Kijken of ik afgelopen jaar kon overtreffen:
in bezit gehad en weer verkocht:

• Tudor Grantour
  • Hamilton Belowzero
  • Longines Legend Diver
  • Steinhart Ocean Green
  • Seiko SKX007
  • Benarus brons

Al mijn duikers een keertje de diepte in laten gaan.

Ik hoop begin 2015 een pakketje uit Spanje te ontvangen met de Seiko Landmaster SBDB005 (tu). Verder wil ik nog een paar van mijn minder gedragen horloges op dit mooie forum te koop aan gaan bieden!

Verder iedereen hier alvast een mooie TIJD in 2015 gewenst!

Wederom de verleiding weerstaan om goedkopere horloges aan te schaffen, maar de hand op de knip houden en sparen voor een duurder model. Ik wil nog altijd graag een mooie Breitling colt of superocean :slight_smile:

Al gaat dit een lastig voornemen worden met een vriendin die morgen uitgerekend is van ons eerst kind…Dat soort hobbies kost ook een goede duit :wink:

Ik denk dat er een Helson shark diver gaat komen, misschien een Tudor Pelagos of…
Vaak loopt het toch weer anders. Ik ga ook proberen de verzameling iets in te krimpen, maar dat zal niet meevallen.

Sterkte voor jullie beiden - die horloges komen wel weer eens aan de beurt

Voor nu staan de Longines Legend Diver en de Nomos Club hoog genoteerd met de Tudor Black Bay op twee. Als de Tudor er komt moet wel mijn Glycine Combat Sub Golden Eyes worden verkocht.

Toevallig gisteren nog met een forumlid F2F gesproken en realiseerde me daar in het gesprek dat ik toch moet gaan voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
Heb op dit moment 25+ horloges in de box, ik moet er echt wat kwijt, vind ik zelf.

Dat wordt de uitdaging voor 2015, wat gaat er uit?

Wens me maar alvast sterkte.

TheMaestro Schreef:

Dat wordt de uitdaging voor 2015, wat gaat er
uit?

Wens me maar alvast sterkte.

Sterkte Rinus! Mogelijk vang ik er wel eentje van je op! Ik heb momenteel (slechts!) 6 horloges met nog 1 onderweg! Ik vind het een uitdaging om het bij 7 te houden. Ondertussen zal er wel wat komen en gaan.

Mijn mening van 3 dagen geleden moet ik wellicht herzien, ik zit steeds vaker te kijken naar een mechanisch alarmhorloge en met mijn voorliefde voor twee kronen kijk ik steeds vaker naar een LeCoultre Memovox. (eerst de Poljot Alarm, maar Russen maken me maar niet warm). Wat met opvalt is dat de prijzen na de fusie met Jaeger een stuk hoger zijn geworden. Maar goed, verjaardag is pas in maart.

Ik heb een Shark Diver die ik wellicht wil verkopen. Het is een 42mm, zwarte plaat en oranje lumes. ETA uurwerk en drie bandjes (mesh, schakel en rubber)

Meteen mijn voornemen… Wil een IWC UTC TZC.

Erik11 Schreef:

Wederom de verleiding weerstaan om goedkopere
horloges aan te schaffen, maar de hand op de knip
houden en sparen voor een duurder model. Ik wil
nog altijd graag een mooie Breitling colt of
superocean :slight_smile:

Al gaat dit een lastig voornemen worden met een
vriendin die morgen uitgerekend is van ons eerst
kind…Dat soort hobbies kost ook een goede duit
:wink:

en ? kunnen we de vlag al uithangen ?

succes ! :~ Gerard

Ik wil dit jaar een duiker, misschien een seiko of certina, aanschaffen en daarnaast nog een mooie vintage omega dresswatch, het liefst uit mijn geboorte jaar, 1975.

In neig steeds meer naar een gebruikte Breguet chronograaf op lederen band.

Maar ook dit vind ik erg mooi

Die is inderdaad erg mooi!