Wat zijn jullie plannen voor 2018?

In blijde verwachting…

1 like

Custom horloge in Monnin stijl kast en ik il weer een Tissot Visodate!

1 like

Alvast een voorschot genomen… :thumbsup: :wink:

13 likes

Aangezien mevr Salsa het niet zo opheeft met mijn horlogeaankopen en mij een keuze stelt. Horloges of ‘ik’ (zij dus).
Ben ik voornemens mij te scheiden van haar (zij) in 2018.
Doel: Tudor Pelagos zonder dat gezeik van haar aan te hoeven horen.

8 likes

Ehh, lig momenteel in scheiding. Geen vrouw meer​:grinning:, geen horloge, geen geld, geen huis enz. Gelukkig is het einde in zicht( hoop ik) en wil in 2018 een horloge kopen. Maar zo’n scheiding kan roet in het eten gooien. Denk goed na of een scheiding de oplossing is. :grinning:

2 likes

Net gekocht.

17 likes

Heel mooi! Veel beter dan dat oranje! En sowieso is de ceramische insert een hele verbetering wat mij betreft.

3 likes

Ik ga op zoek naar een white dial Seiko Stargate. Stiekem al begonnen en gevonden maar dit via de ex-taxes websites… maar in mei komen vrienden uit Canada en hebben vast wel plekje vrij in de koffer… als ik m nog niet heb gevonden in NL

2 likes

Nog geen 2018 en m’n plannen zijn al gewijzigd😀. Vorige week heb ik na ruim 3 maanden m’n eigen Omega Quartz weer na service, reparatie etc. opgehaald en hij is super!

Het Cal.1370 (7 juwels) uurwerk ziet er (vind ik) mooier uit dan het quartz uurwerk (6 juwels) welke Omega tegenwoordig in de Seamaster quartz gebruikt. Ik wil er dus eigenlijk geen andere Omega quartz meer bij hebben.
M’n plan voor 2018 wordt dat ik (misschien) uit ga kijken naar een Omega handwinder of automaat. Eerst sparen😀.

12 likes

WTF! Maar dit stelt me wel gerust, met mij is er niks loos:joy::ok_hand:

1 like

Ik heb mijn plannen bijgesteld. Dit wordt flink sparen maar is denk ik de moeite waard.

16 likes

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (heerlijke uitdrukking is dat toch) voeg ik begin komend jaar een graal toe aan mijn collectie, en wel deze cal. 930:

16 likes

Prachtig deze Omega De Ville!

2 likes

Plannen… Eerst maar eens langs de SIHH, op 19 januari. Zal wat foto’s maken. Heb mezelf ingeschreven op de “private tour” op de AP-stand. Ben in 2007 al eens bij ze in Le Brassus geweest, en heb dat even subtiel vermeld aan de Manufacture. :sunglasses:

Easyjet, dan een hotelletje voor 1 nacht vlakbij station Cornavin, lekker centraal. Hier om 4 uur op, om pakweg 11 uur daar de beurs op. Kijken kijken en ECHT niet kopen… Ga 's kijken of ik wellicht second/third/fourth opinions kan krijgen over het eventueel zelfstandig verdergaan als horlogemaker. Zitten wel flinke haken en ogen aan - maar zoals het nu gaat, kan 't ook niet doorgaan. Ik moet nu al teveel van jullie klus-verzoeken afwijzen…

Al eerder een draadje over gestart, maar voor degenen die half januari er even tussenuit willen:

p.s. Rechts bovenin even de taal kiezen. Link werkt niet perfect.

:+1:

7 likes

De sihh is dus eigenlijk de vakbeurs, en baselworld de publieksbeurs?

1 like

Gelukkig is het nog 2017.

Diver '65 blue verkocht aan @royke74 :cry:
De aangekomen glycine de dag er na weer weg. Dat was 'm niet irl.

Nu 'n Hamilton Pan Europ Chrono incoming!!

3 likes

De SIHH is echt de high-end beurs. Is vanaf de 15de; en alleen op de 19de kan het “voetvolk” de beurs bezoeken. :wink: De andere dagen zijn voor geregistreerde professionals, en de pers.

Entree is ook best pittig - maar dat is 't bij Baselworld ook. CHF70. Dan is de garderobe wel gratis, dat wel… En niet-alcoholische dranken zijn ook inbegrepen. :+1: Reserveren is essentieel, en hou een pasfoto bij de hand!

1 like

Ik ga zeker nog wat vintage chronographen toevoegen aan de collectie.
Ben al met een forumlid in contact voor eentje met Valjoux 22 binnenwerk :grin:

3 likes

Oh, en een leuke microbrand chronograaf zou ik ook wel willen, zoals de Marloe Lomond of een HKEd Bundeswehr!

1 like

Mij ook graag en geheel tegen mijn- en de Nederlandse gewoonte in wil ik er ook voor betalen!!

Grt. Marco

1 like