Wat zijn jullie plannen voor 2018?

In 2016 al eens een dergelijk topic geopend:

Ik merk aan de topics dat iedereen aan het terugblikken slaat, maar is het niet leuker om vooruit te kijken? Na mijn eerste jaar op dit forum ben ik rustiger geworden met het aanschaffen van horloges.

Zoals in het 2017 topic gezegd: Horloge Hobby voornemens 2017

Zou ik op zoek gaan naar een vintage chrono. Deze is er nog niet gekomen. Dus dit staat nu op de planning voor 2018. Tevens wilde ik eens een Reverso passen, dit is nog niet gebeurd. Tot slot zoek ik een Tudor Big Rose. Die ik ooit verzuimd had te kopen. Maar ook deze is nog niet gevonden (en de vintage Chrono moet er eerst komen, denk ik :stuck_out_tongue: )

Wat zijn jullie plannen/voornemens voor 2018 op horlogegebied?

10 likes

Iets meer rust in de tent, denk ik :lying_face:

9 likes

Minder spenderen aan horloges & genieten van de collectie.:joy:

5 likes

Meer rust. Zelfde voornemen als voor 2017. Niet gelukt dit jaar.
Misschien wat uitdunnen en weer een GS.

3 likes

Aantal verkopen nog vermoed ik, weinig erbij. Weet wat ik mooi vind en vooral ook wat niet. Op dit moment weinig te wensen, maar we zien het volgend jaar weer…:wink:

3 likes

De nieuwe 38mm automatische chronograaf van Seiko die waarschijnlijk toch niet uitgebracht wordt kopen.

Los daarvan; m’n Rado verkopen en een 6 stuk rainer doos aanschaffen.

2 likes

Vorig jaar schreef ik dit:

“Voornemen is: genieten van wat ik nu heb!
Als er wat bijkomt zal er ook wat wegmoeten.
Misschien ooit nog een Grand Seiko of Panerai…”

Daar heb ik me redelijk aan gehouden.
De Grand Seiko is gekomen.
Wel meer gekocht dan ik van plan was…

Voor 2018? Een Datejust 41 in het blauw met fluted bezel heel misschien. Maar dan moet er ook iets (duurs) weg…

6 likes

Terug naar 3 en zo snel mogelijk
Betekent 6 horloges weg doen

Zenith El Primero
Zenith Ultra Thin Roman
IWC Ingenieur 3229
Tudor BB 41 (gisteren gekocht!?)
Staudt Praeludium Arctic White
Seiko SDGM007 Limited

Slechts maximaal 1 horloge voor terug
De Airking staat hoog op het lijstje

10 likes

Meer rust maar iedereen roept dat…
Ik wil upgraden naar een red Sub maar dat roep ik ook al een poos. En ik wil me meer richten op vintage. En op kleinere diameter want dat begin ik toch mooier te vinden dan die lellen van 43-44mm.
En ik wil een two-tone DJ. En een Globemaster. En een Portuguese.

Dus die rust gaat er ook in 2018 niet komen. Maar ik zou niet anders willen want het blijft gewoon leuk.

8 likes

Dat wordt een leuk jaartje! :thumbsup:

2 likes

Nu al zin in :sunglasses::sunglasses:

1 like

Zoals het er nu uitziet: mijn turtle, obris morgan en tissot de deur uit en tegen de zomer hopelijk een Breitling avenger of superocean. Dus de doos ineens wat uitgedund :grin:

2 likes

“Kleiner is beter” is mijn motto voor 2018. Wil niet boven de 40mm uitkomen bij nieuwe aankopen volgend jaar … of dat lukt? :upside_down:

7 likes

My first Rolex wellicht in 2018.
Een Explorer 1, maatje 36, voor een mooie prijs.
Nieuwe speedmaster 38mm ook erg mooi!
Aangezien ik geen schier oneindige budgetten heb zal er dan ook iets moeten wijken.
Mijn ceramic SMP of de vintage Omega Seamaster 120 of mijn Tudor Prince :flushed: , wat in alle genoemde gevallen pijnlijk is.
In elk geval hoop ik mijn Tag Heuer in het blauwe gedeelte hier wel te kunnen verkopen in 2018 :grimacing:

7 likes

Ik heb twee hoofddoelen:
-De Seiko vintage automatische chronografen serie compleet maken. Op het moment 4 uit 6, nog twee te gaan
-Een Rolex. Staat al langer op mn bucketlist. Hoogst waarschijnlijk flipper ik hem wel weer meteen door

En nog wat kleinere doelen
-Een Seiko 0634
-Een King Seiko Vanac
-Een vintage Tuna
-Een VFA quartz
-Een 7a48

5 likes

5 januari nieuwe auto ophalen 43K, zal het met het klokje in de auto moeten doen in 2018.

6 likes

Mmm… ik zit hier nog te dubben tussen twee scenario’s.

  1. Laten voor wat het is, niets erbij en niets meer inruilen voor iets anders.
  2. Downsizen, PO, SMP C en MM300 er uit en verder met de LLD, Yellow Sumo en
    Hamilton Maestro Jazzmaster.

:thinking: :thinking:

3 likes

Plannen 2018, lekker blijven genieten van alles en ieder om mij heen. Meer rust? Dat is een illusie om dat te wensen in ons leventje. Evt dagje per week gemiddeld minder werken gaat me wel lukken. Dus daar pak ik fysiek wel wat rust uit. Ga ik ook doen!
Qua horloges, als ik dit jaar de Hamilton aviation pilot niet aanschaf dan komt dat zeker in 2018 voor elkaar.

4 likes

Een Sub 114060 No Date en een YM 116622 Blue Dial toevoegen aan de DSSD / Hulk / Explorer 2 White en BLNR

Daarnaast natuurlijk lekker verder met de Seiko collectie

3 likes

Tsja, plannen maken, het loopt toch altijd anders. :sweat_smile:

Maar goed, ik merk dat ik steeds meer uitgekeken raak op die dozen vol goedkope Chinese horloges, dus van een groot deel daarvan ga ik denk ik afscheid nemen. Mijn vintage Tissot collectie verder uitbreiden en servicen zodat ik ze iets vaker kan gaan dragen. Verder moet er voor dagelijks gebruik nog een moderne klok bijkomen, misschien een PRS516 of een Victorinox Alliance?

1 like