Wat zit er achter het glas van mijn omega SMPC

Als het heel erg storend is kun je het glaasje toch laten vervangen?

Heb je toevallig een voorbeeld Peter?

Het is niet heel storend. Maar deze kras is anders als die anderen. Straks haal ik de AR coating eraf en zit het er nog.
Als ik een glaasje laat vervangen is complete service ook aan de orde.

Een glas coaten aan 2 kanten heeft wel 1 duidelijk extra voordeel, het maakt het glas het meest helder en geeft daarmee het beste zicht op de wijzerplaat.
Daarmee is het denk ik vooral een overweging tussen optisch het mooiste en het minst kwetsbare.

Of ben ik nou te serieus op je vraag ingegaan en is er alleen frustratie over een AR coating? :wink:

Edit: Ik zie nu pas dat @JohnWick er direct al over begon. Ik ga maar eens een bak koffie pakken :grimacing::grinning:

3 likes

De toegevoegde waarde van de externe coating weegt in mijn hoofd niet op tegen het nadeel. Dat gezegd hebbende, ik heb er geen frustraties over.

1 like

Je krijgt iets meer spiegeling, er zijn een aantal Sinns die ik heb gezien zonder die extra coating.
Minder storend dan de krasjes of veegjes in de coating, een nieuw glaasje kan altijd nog.

1 like

Waarom is een complete service dan ook aan de orde? Als het horloge toe is aan een servicebeurt dan is dat toch mooi meegenomen maar als het niet nodig is doe je toch alleen het glas.

Is de coating.
Ga a.u.b. nou niet de coating verwijderen!

Ook met krassen is het horloge vele malen mooier met coating dan zonder. Trust me…
Heb het een keer bij een Breitling gehad zonder de coating en het glas werd een spiegel en het horloge verloor zijn charme.

2 likes

Is toch gewoon een dikke vette kras op het glas of ben ik nou gek?

Het lijkt erop alsof je je glas geleld hebt

1 like

Oh, Ralph… :smirk:

5 likes

Ik stoor me er niet heel erg aan.
Maar ik zou wel zo zeker mogelijk willen weten dat het een kras is. Ik vind hem anders dan die krassen.

Als ie weer mooi word door de AR coating te verwijderen wil ik het wel overwegen.
Maar als je krijgt wat @Flipperkast zegt dan weer niet.

nee doe ik ook niet. Begrijpen elkaar even wat minder.
:joy: ik bedoel dan wacht ik gewoon tot ie n beurt krijgt.
Word het hoe dan ook gedaan. Deze draag ik dagelijks met zo’n beetje alles. Dus als ie 5 jr is krijgt ie zn beurt.

Die vraag is bijzonder lastig te beantwoorden.
Ik zou graag een poll maken maar dat levert me een ban op.
Ik ga ook uit van een kras wel een hele rare daarom vroeg ik het hier. Kan het wat anders zijn.?

Geen idee wat lellen is. Draag em bijna altijd daar is hij voor.

Idd o Guus, ik ga weer even mindfulness doen.

3 likes

Eraf met die handel… Once noticed… Op mijn Sinn in het een spotless glaasje geworden. Niet bang zijn.

1 like

Dat lijkt me een goede keuze,
Dit of eraf poetsen.

Je kan het er ook afpoetsen en als het je stoort altijd nog laten vervangen bij een beurt,

1 like

Hey Peter,

Bij jou gedaan?
Hoe weet je of er ook aan de binnenzijde een AR coating zit?

Omdat er bijna altijd een dubbele laag gebruikt wordt, vaak beiden aan de binnenkant en soms tweezijdig.

Dat laatste voorkomt een blauwe gloed en maakt het soms alsof er geen glaasje in zit en je zo op de plaat kijkt. Het mooiste effect maar met het nadeel dat de coating kan beschadigen.

2 likes

Kijk hier even @Pauwelix https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=omega+smpc+ar+coating
Veel resulaten over de ar van je horloge en hoe het aan de buitenzijde krast en er ook af kan.

De keuze is aan jezelf wat je doet maar ik zou het er nu wel vanaf halen.

1 like

Aan de binnenzijde zit vrijwel altijd een coating als het ook aan de buitenzijde zit. Maar ongetwijfeld kun je dat opzoeken. Ik heb wel eens een coating verwijderd, het is makkelijk te doen met de juiste polijstpasta. Het horloge krijgt er wel een andere look van, dat kan goed uitpakken maar hangt van het model af. In ieder geval zie je de storende krassen niet meer. Mijn persoonlijke ervaring is dat het horloge er meestal niet mooier op wordt, het ziet er ‘goedkoper’ uit, de diepte is weg.

1 like

@Pauwelix lukt het je misschien om een foto te maken vanaf een heel “vlakke” hoek waarbij je zowel je gewone krassen ziet en ook je raadselkrassen?

1 like

Ga zo even kijken of het wil lukken.

1 like

Super lastig blijkt.
Beter als dit krijg ik niet voor elkaar.


1 like

15 likes