Wat zit er achter het glas van mijn omega SMPC

Beste HF leden,

Vorige week viel me op dat er een soort vlek/waas/beschadigd zit aan de binnenzijde van het glas.

De buitenkant van het glas voelt glad. Geen verheven gedeelte oid.

Zit er iets in het glas of echt aan de binnenzijde?
Iemand dit ook wel eens gehad?

Ik draag het horloge vrijwel elke dag. Ook zwemmen etc. Ga er alleen niet mee onder de douche.

Iemand een idee wat het is?
En wat zou ik ermee moeten doen?

Lets talk glaasjes.



1 like

Is het er altijd geweest of pas later? Is het naar service geweest? Leeftijd? ( Horloge :sweat_smile:)

Ik denk dat het een krasje is op de AR coating, maar dat weet ik niet zeker.

6 likes

Is inderdaad een krasje op de AR coating, helaas is deze coating redelijk gevoelig is ook mijn ervaring…

1 like

Ik zou ook aan de coating denken maar dan heeft het er altijd moeten zitten.

Edit: ik ben niet bekend met dit horloge en weet niet of er aan de buitenkant ook een coating zit.

:arrow_up:

De AR aan de buitenkant. Aangezien binnenin niet zal krassen. Of het moet bij montage zijn geweest maar dat lijkt me sterk.

1 like

Als er AR coating aan de buitenzijde zit, dan kan dat beschadigen door dagelijks gebruik. Dus ik denk niet dat het er altijd heeft gezeten.

1 like

Als het de AR aan de buitenzijde is. Kan je de AR verwijderen. (Of laten verwijderen), Dan zie je er niets meer van en ben je van het gezeur af.

Erg makkelijk zelf te doen:

1 like

In mijn edit geef ik aan niet bekend te zijn met het horloge. Meestal betreft het een enkelzijdige coating, van Sinn weet ik dat die dubbelzijdig is.

Dus al shet dubbelzijdig is dan kan het later gekomen zijn, bij enkelzijdig niet :slight_smile:

Het horloge is nieuw gekocht in de stickers.
En was 100% in orde.
Gekocht in 2017. Nooit voor service weg geweest.

Krassen kan uiteraard maar deze is wel erg anders.
Ik heb nog een andere foto gemaakt. Daarop zie je ook de overige krassen.


Zit er AR coating aan de buitenkant? :point_down:

Zo ja, dan kun je die hele AR coating er gewoon afschuren. Waarom merken dat niet alleen aan de binnenkant doen is me een raadsel.

1 like

Bij dubbel is het nog duidelijker leesbaar. Dit moet jij toch weten :crazy_face:

2 likes

Fatsoenlijke coating in een rijkelijke hoeveelheid aan de binnenkant is plenty afleesbaar. Zeker als het saffier goed geslepen is. Maar goed, clearcoat glaasjes die niet lijken te bestaan zijn wel tof, da’s waar.

2 likes

Dus de AR coating eraf schuren?
Want aan de binnenzijde zit nog genoeg AR?

Sommige horloges hebben dubbelzijdige AR. Sommige horloges (Rolex) hebben helemaal geen AR.

1 like

Dan moet ik eerst eens uitvogelen of deze dubbelzijdig gecoat is.
Maar het lijkt niet op de andere krassen.

Ja dubbelzijdig. Gewoon eraf met die toplaag.

Nee, don’t! Gewoon een wave patroon maken… :ocean:

1 like

Die coating heb je er met Polywatch in 10 minuten af. Even goed je bezel afplakken.

Je gaat wel blijvend verschil zien, je moet het wel heel zeker weten!