AR coating verwijderen van saffier

Hulde aan dit blokje!

Op mijn Sinn 556 IB was mijn ar coating gevlekt en bekrast.
Letterlijk 5 min met dit blokje over het glas, et voila AR coating is verwijderd en glaasje is weer als nieuw

Doe er je voordeel mee. Volgens mij is het een polijstpasta blokje. De mijne zat in de Dremel-set :smiley:
Wellicht dat een polijst-guru uitsluitsel kan geven over de korrel e.d.

3 likes

Hoop dat je hem niet nog eens wil verkopen haha, dit topic dan kiling :slight_smile:

Maar als het je stoorde en je gaat hem toch houden, dan prima oplossing!

1 like

Iemand vroeger een blokje hasj verstopt in je Dremel-set? :hushed:

4 likes

Nope… Deze blijft :wink:

Zitten allemaal krasjes op die mij aan mooie herinneringen doet denken

Wat is dat toch ? Mensen kopen horloges die ze vervolgens niet dragen, mensen willen gebruikte horloges kopen die niet gebruikt zijn, mensen dragen horloges, toolwatches die stuk gepolijst worden… ik snap het af en toe niet.
Zag laatst een stoere vent achter een balie zitten met een plakkertje over zijn sluiting.
Dat bedoel ik…

Een Sinn, en helemaal een 556, is een toolwatch pur sang. Een vlekkerige AR coating is ruk.
Ik heb ook gekeken naar een SInn en zou dan - op de tweedehandsmarkt - geen moeite hebben met een verwijderde AR coating of een krasje meer of minder.

Wel stoer dat je het gewoon hebt geprobeerd… Dat zou voor mij dan weer wel net een stap te ver zijn.

10 likes

:laughing::laughing::laughing:

Rode Libanon zo te zien… :+1::grinning:

2 likes

Dit heb ik ook nooit begrepen

In sommige gevallen is een bekraste/gevlekte AR-coating nog meer “killing” bij verkoop dan een helder saffierglas. Doe mij dan het laatste maar.

4 likes

De AR coating is inderdaad met een polijstpasta prima te verwijderen.
Zouden de juweliers ook eens moeten doorhebben als ze een horloge voor de klant even “polijsten” en het glas aan de randen naderhand de coating mist.:disappointed_relieved:

1 like

Nope, je snapt deze mensen dus niet. Die willen een nieuw horloge voor gebruikte prijs.

Ik heb 2 Sinn’s gehad, het mooie van die dubbele AR aan binnen- en buitenzijde is het effect alsof er geen glaasje in zit. Nu heb ik er 1 nieuw gekocht waarvan ik zeker was dat het erop zat en een gebruikte waarvan ik het niet weet. Die buitencoating wordt vaker verwijderd ivm beschadiging, het is dan ook geen logische coating m.i. aan de buitenzijde.

Zou ik ook last hebben gehad van krasjes in die coating had ik het ook verwijderd. Hele fijne polijstpasta zou dan idd voldoen. Nu weet ik dat er ook mensen zijn die het meteen doen, ik heb het zo gelaten met het idee als het nodig dan is vroeg genoeg om te doen.

Ik zal een horloge er niet om laten liggen maar ondanks dat het mooi is gaat het er ooit af door slijtage.

1 like

Aan de hand van dit topic ben ik aan de gang gegaan met dit horloge;

Before met gebruikte AR Coating

After, na verwijderen van de AR met de dremel en polywatch

Gelijk de kast ook maar gedaan met scotchbrite;

Ziet er weer gelikt uit al zeg ik het zelf! :slightly_smiling_face:

5 likes

Kan ook met die doekjes van capecod

1 like

Yesss worked with me too on AR coating on my saffier! :smiley:

Cape Cod never dissapoints! :sunglasses:

1 like

Hier de moed nog niet gevonden om dit bij de seamaster te proberen :laughing:
Blijft me storen die krasjes…

ik heb Ron Sonders, horlogemaker, de AR coating van van mijn Breitling later verwijderen, had ie al eens eerder gedaan bij een Omega

Op basis van de reacties toch geen vuiltje aan de lucht zou ik zeggen :wink:

1 like