Dealen met een kras of AR coating wegpoetsen?

Bij mij ook hoor. Blijf er altijd naar kijken.

Zal eens gaan informeren naar een nieuw glaasje…

Eenmaal met een nieuw glaasje is het draagplezier ook gelijk weer een stuk groter, dus wat dat betreft een win-win situatie :+1:

1 like

Wat ik mij afvraag, waarom ben je niet terug gegaan naar de winkel als het krasje er al op zat bij aanschaf?

Met een nieuw glaasje loop je het risico dat er snel weer een krasje op de AR-coating komt. Is bijna onvermijdelijk. Dus gewoon zo laten of helemaal wegpoetsen. Bij wegpoetsen krijgt het horloge wel minder “diepte”, het ziet er minder luxe uit. Succes!

Poetsen! Gaat prima, wel beetje spannend en inspannend :wink: Bezel goed afplakken, mocht er toch een krasje op komen zo weer weg (alweer poetsen) met cape cod.

Kemmner Summer :sun_with_face: - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Plaatje voor de sfeer. Geen krasje te zien :scream:

1 like

Dat risico loop je natuurlijk maar in die 2 jaar oid dat ik deze nu heb is er geen 1 krasje bijgekomen dus zal loslopen.

1 like

Jong gebruikt op het forum gekocht.

Gewoon lekker dragen en vervangen als je hem gaat verkopen, anders blijf je bezig…

1 like

Yep en als je dan wel een nieuw glaasje neemt gaat er geheid toch op een of andere manier een krasje op komen. Gewoon omdat het zo werkt, dus ik zou lekker even wrijven tot de coating weg is en dan zien of het bevalt, glaasje kan altijd nog.

1 like

Kleine update, glaasje vervangen bij S&C komt op zo een 750€. Want het moet inclusief service beurt a 500€ :expressionless:

1 like

Een Dremel en Polywatch kost je hooguit 75 Euro.
Dus ik zou dat toch wel eerst overwegen.
Staat het resultaat je dan nog niet aan, dan kun je nog altijd voor die service gaan.

1 like

:flushed: zo oud is ie toch niet? Even bij een horlogemaker informeren of die niet aan IWC stukken kan geraken dus :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Precies :grin::+1:t2:

1 like

Zelf eerst wegpoetsen, vervangen kan daarna altijd nog!

Wat een onzin zeg😳

1 like

Revisie is dan wel erg snel! De oudste types zijn van 2016 en de nieuwere met 35xxx uurwerk pas vanaf 2018.

Hebben ze bij S&C dan ook het horloge op amplitude en gangwaarde gecontroleerd? Officieel is een full service niet nodig voor een nieuw glas. Wel herstellen waterdichtheid [ dus pakkingen ] met nieuw glas is een minimum en kost € 375,- volgens de list.

Dit zal steeds moeilijker worden, certificeringen houden ook verplichtingen in en doorleveren is een van de dingen waar een leuke sanctie op staat.

Ben zelf IWC gecertificeerd en weet dat het glas best kostbaar is. Maar als het gaat irriteren dan is vervangen natuurlijk een optie

3 likes

Letterlijk 5 min geduurd…

Gewoon proberen man. Daarna kan je altijd nog een nieuwe nemen

Maar ja, wat is dat voor blokje? :slight_smile:

Tja… Lijkt harde klei oid. zat bij mijn Dremel setje

1 like