Medium/Longread: Wanneer je een klein beetje medelijden hebt met de juwelier ook al is de verkoop zo goed als afgerond

Zeker, het heet ook een overeenkomst. Hij hoeft niks te kopen. Vele zouden het met een beetje korting geen probleem vinden. Zoals hij zelf al aangeeft het is ook z’n vloek. TS lijkt me het type dat een auto met 8km op de teller ook niet nieuw vindt.

1 like

Ik vind het niet zo vreemd dat voor de bedragen die wij hier soms uitgeven het product vlekkeloos moet zijn.

Perfecte horloges bestaan niet. Zelfs niet als er Grand Seiko op staat.

Kijk. Op ƩƩn uur zit een heel klein polijstfoutje op de indice.

En hier: kleine korrel op de secondenwijzer.

Je koopt een horloge, of je koopt het niet. Als je iets ziet wat je stoort, dan kun je het laten of je kunt het er over hebben. Discreet, en vriendelijk. Dan kun je er uit komen of niet.

ā€œRecht op een volledig perfect productā€ is bij mijn weten nog nooit ergens in de wet verankerd.

Ik kan mij in die aanname herkennen. :slight_smile: Toch heb ik begrip voor mensen die in hun beleving heel veel geld uitgeven aan iets, en dat met wellicht grotere voorzichtigheid dan normaal doen.

2 likes

Alsof dat het enige is…

Kijk die dial, het lijkt wel papier :grin:

6 likes

Ik weet het. Was eigenlijk een beetje gemeen, perfect bestaat niet.

Wel een product wat volledig nieuw is en waarmee de koper tevreden is.

2 likes

Perfect opgelost. Wanneer het een beschadiging is op de AR coating, zoals genoemd, dan zou ik de extra korting pakken. Er komen er wel meer op.

1 like

Daarom snap ik tweezijdige AR niet. :slight_smile:

Ik houd m’n hart vast voor die inkomende Sinn. Ik heb al plakband en schuurpapier liggen.

2 likes

Die AR coating is voor een versneld, bescheiden, Erbstück effect :joy:. Kom je er toch niet onderuit…

Maar zonder gekheid, ga je die coating er werkelijk proberen af te krijgen?

Het is eerder gedaan. Op Sinn horloges. Door @Honey_Badger en door @DaLuca. Ik sta op de schouders van reuzen, maar voel dat het goed moet komen. Ik heb polijstpasta, een dremel, ducttape en een zeer scherp mes. :slight_smile:

Let je nog een beetje op, @BWings? Want als je dan die Navitimer (Breitling, neem ik aan) binnen hebt kun je direct aan de slag. :+1:

1 like

Het zweet zou me uitbreken… maak je wel even een NA-topic alvorens je hem gaat mishandelen?

Edit: het verhaal van DaLuca geeft wel vertrouwen.

Maar zou je het niet pas doen wanneer je daadwerkelijk (storende) beschadigingen ziet? Misschien valt het mee…

Goed, even iets serieuzer: Jazeker, ik ga dat niet nagelnieuw uit de doos doen, dus wanneer ie binnen is komt er een NA topic en ga ik kijken hoe die coating z’n ding doet. Als het me stoort pak ik de hele santenkraam er bij en ga ik hobbybobben. :slight_smile:

1 like

Een krasje in de coating is feitelijk ook geen kras maar eerder een soort licht onderbreking. En je moet wel verdomd goed kijken onder een bepaalde hoek om het te zien. Maar ik weet uit ervaring, als je weet dat het er zit dan is het gevoelsmatig net een Grand Canyon want je raakt er enorm op gefocust.

3 likes

Dus als jij klant bent dan accepteer je ook als het niet 100% past?

Ik ben zelf ook precies! Een horloge kost al gauw 1-2k… en dan mag je best wat verwachten!

Maar… iedereen heeft zijn eigen idee wat dat betreft…

:scream:. Als in nieuw?

T lastige is dat je vrij andere keuze hebt met een sub tegen list. Snap dat mensen zeggen doe m toch maar.

1 like

Een jaar geleden? Geen enkel. Ik kocht in Mei een SBGV245 blind uit Japan zonder er ooit eentje gezien te hebben. :slight_smile:

Ja, ik heb ooit eens, zelf het bandje versteld om dat de juwelier er zelf echt niks van kon. Hij probeerde met een schroevendraaier het bandje van mijn jubilee te verstellen, waar helemaal geen schroefjes in zitten.

1 like

:scream:

1 like

Bij mijn jubilee anders wel :thinking:

Het ging om een Seiko jubilee, niet iedereen heeft een Rolex helaas.

2 likes

Ok :sweat_smile:

1 like