Zoals ik al in mijn eerdere post vermeldde, wil de kleine restjes van mijn AR coating verwijderen. In de post hebben we het over “licht” schurende middelen gehad en een andere tip, wat het weg te wrijven met een katoenen doek.
Misschien krijg ik om deze manier nog meer tips om de laatste restje te verwijderen.
Ik weet dat de doekjes de coating wegpoetsen. Het glas zal zeker niet beschadigd raken, daar is het te hard voor. Natuurlijk ook oppassen met de delen die je niet wilt polijsten, zoals de bezel, omdat deze mat is. Ook moet je als je het gaat doen het horloge naderhand spoelen met lauw water, omdat je het spul wat in de doekjes zit eraf moet spoelen. Maar nogmaals ik heb het zelf nog nooit gedaan en ik kan je verder dus niet adviseren.
Christiaan Schreef:
Met Cape Cod kan ik niets “beschadigen”? Ik heb
die doekjes nog wel liggen.
bezel goed afplakken en met Displex/Polywatch het glas insmeren en met een dremel eraf polijsten.
Zo heb ik het met mij Sinn ook gedaan. Zorg echter goed voor dat je de bezel afplakt.
gewone witte tandpasta met niet al te grof schurmiddel (elmex iod), gebruik ik altijd om de coating van duikmaskers af te halen die achterblijft na het fabrikage proces. Het plexiglas van een duikmasker is veel zachter dan mineraal/saffierglas dus dat kan het probleem niet zijn. En voordeel nummer 2: je krijgt voor 2,50 euro een HELE grote tube!
Groet, Marco
MEt de hand en met tandpasta duurt echt eeuwen. Zeker omdat tandpasta heel licht polijstend is.
Koop dan Displex, dan gaat het allemaal net wat sneller.
Als je alles goed afplakt kan er niks mis gaan.