Wat zou deze kosten?

Hallo Horlogeliefhebbers,

Gisteren kreeg ik twee horloges aangeboden om te kopen. Het vervelende is dat ik, in ieder geval, een merk totaal niet ken. Het andere merk " ken" ik wel maar ook van deze weet ik niet wat het zou kosten.

Het gaat om deze twee horloges:

• Belato
  • Genova

Belato klink Italiaans en qua vormgeving lijkt het een horloge uit de jaren 40. Dat is in ieder geval de favoriete periode vanwaar ik hologes verzamel.
De Genova vind ik gewoon mooi en lijkt uit dezelfde periode te komen.

Nu zou ik dus graag willen weten of iemand informatie heeft over deze merken en wat ik zou kunnen verwachten wat de prijs is

Alvast bij voorbaat dank,

Vriendelijk groetend,
Arthur Kouwenhoven

1 like

De belato lijkt me later… late 50s tot mid 60s ofzo. Misschien nog wel later. Volgens mij is het een chromen kastje, daar doe ik zelf niet aan.

De genova mist een bezel. En is volgens mij een penanker.

Niet gehinderd door enige kennis (diameter, onderhoud, kwaliteit uurwerk) zou ik zeggen dat beide niet de hoofdprijs zouden moeten hoeven kosten.

Hallo Ruud, dank voor de snelle reactie.
Weet je toevallig of de Belato Italiaans is?

Zelf had ik een idee van 75 euro voor de Belato en rond de 30 euro voor de Genova.
Zit ik dan een beetje in de richting van " niet de hoofdprijs"

Groet, Arthur

Belato lijkt me iig swiss made als ik gok wat er onder de 6 staat geschreven.

Mikrolisk.de kent m niet. Het woord betekent blaatte (zoals een schaap) in het italiaans volgens google dus denk niet dat het Italiaans is eigenlijk.

Wat betreft prijs zou je iig niet de hoofdprijs betalen maar zelf zou ik deze laten gaan.

Hier kan je vragen stellen over je horloge aan de leden van het forum. Wij zijn echter geen taxatie-forum. Als je wilt weten wat iets waard is, kan je een taxateur raadplegen of op google vergelijkend materiaal zoeken.

Tja…

Genova lijkt een duiker zonder bezel

De Belato, eerder rond 1960/1970 dan 1940 hoor.

Ik vind het echt perfecte horloges voor de €25 uitzoekbak op de Rikketik

2 likes

Ik ook, sluit me ook aan bij het uitgebreide antwoord van @Ruud

In het Spaans ‘gezegend’…

Dan klinkt dat voor mij als logischere markt.

1 like

Hallo Allemaal, dank voor jullie reacties. Het gaat mij niet om taxaties o.i.d. Ik ben veel meer benieuwd naar de herkomst.
Ja, ik heb gevraagd om een richtprijs, Als beginnend verzamelaar vind ik het interessant om te leren hoe de waarde bepaald wordt.
Al weet ik ook wel dat de echte waarde " in the eye of the beholder" is.

Mooie horloges, vooral de Belato, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
In de Genova lijkt wel een flinke hoeveelheid radiumverf te zitten. :radioactive:

niet meer doen dus, vragen naar de prijs.

Joh, wat boeit dat nou. We kunnen iemand die begint toch gewoon op weg helpen. Vind ik anders dan mensen die Rolexen gaan posten en dan daar een waarde aan willen hangen. Maak je niet druk, ligt echt niemand wakker van.

4 likes