Wat zou ik hiervoor 'moeten' betalen. Pontiac chrono

Even een prijs check voor deze Pontiac. Volgens mij heeft deze een Landeron uurwerkje en is de vergulding van de kast nogal afgesleten. Plus punt is wel dat het originele doosje en papieren er nog bij zitten. Op zich heb ik wel interesse om het te kopen. Wat zouden jullie hiervoor betalen? (Betere foto’s zijn er helaas niet)

Wijzer lijkt me ‘relumed’. In nette staat (opnieuw vergulden, wijzer op z’n minst van lume op kleur laten voorzien, service) lijkt het me dat hij hooguit 350€ opbrengt. Om daar te komen ben je dat geld volgens mij ook al kwijt… Als je hem zo gaat dragen lijkt 200€ me realistisch.

1 like

Ik zou zeggen 150-200€ als het binnenwerk nog loopt…
Onderhoud, vergulden,… ben je toch snel 200€ kwijt.
Waarde hangt af van de markt maar heb in goede staat al enkele weten verkopen voor 400-500€

1 like

Volgens mij zijn de cijfers op de wijzerplaat ook eens voorzien van nieuwe lume. Daar houd ik eigenlijk helemaal niet van.

Daar twijfelde ik ook over. Afblijven dan… Ga je nooit écht van genieten.

1 like

Doosje en papieren zijn wel interessant. Heb je een foto hiervan?

Nee, helaas niet. Wat zou de extra waarde hiervan zijn? Volgens mij zie je het doosje/papieren op dezelfde foto.

Nihil omdat het horloge vernachelt is door de relume.

Ben gewoon enorm geinteresseerd hoe die papieren en die doos eruitzien voor een contemporaire pontiac chonograaf :wink:

Ik ook wel. Waarde is en blijft helaas niet al te veel.

Dan zit er nu mogelijk 1 wijzer met Radium op en 1 wijzer met luminova
dat zou je dan gelijk kunnen controleren.

Is de foto van een lopende seconde wijzer en minuut aanduiding of staan ze zo? In dat geval moet de reset Hammer vervangen worden. Gelet op de staat €150 en dan rekening houden met +€150 voor onderhoud en reparatie… Heb je een positief emotioneel gevoel bij dit horloge? Zo niet…

De cijfers op de wijzerplaat lijken mij origineel, de meeste zijn alleen een stuk donkerder geworden.
Dat zie je wel vaker.:rolling_eyes:

Mooie Pontiac @Jurgen, welke diameter hebben deze ongeveer? Is dit jaren 50 of jaren 60?

Ik zeg jaren 50’ met een diameter van 34mm.

Voorzichtig bieden (150-175 eur) en repareren, en je hebt een mooi compleet horloge Jürgen :wink:

Ik vraag me af of de wijzers origineel zijn. Er zijn chrono’s met deze wijzers, maar die zijn duidelijk van een ander type. (zie bijgevoegde foto’s)
Het is wel lastig om dat te bepalen, want Pontiac heeft zo veel verschillende modellen uitgebracht. Ik heb verschillende Pontiacs. Bv van het type Nageur. Deze zijn in verschillende uitvoeringen uitgebracht, andere kast, andere wijzerplaat, met of zonder datum, etc.
Blijft een mooie klok (als je 'm voor een leuke prijs kan overnemen).

3 likes

Leuke chrono natuurlijk Jurgen maar het is wel de meest basic chrono van Pontiac, wijzers zijn wel origineel denk ik maar zoals bij vrijwel alle oude chrono’s die verguld zijn zijn de lugtips versleten, persoonlijk zou ik er geen cent meer dan €150 voor geven.

1 like