Wat zou je graag willen zien? Maar het lukt je niet ...

Ik vermoed dat iedereen wel ergens een of meerdere horloges kent die een 9/10 zijn.

Je vind ze mooi, overwoog zelfs al om die te kopen, maar er zijn zo van die punten waar je niet over heen kunt.

Je hoofd of OCD zegt neen, maar toch kijk je er af en toe eens naar, tot je hoofd weer ingrijpt

Bij mij is dat de Zenith Elite. Mooi, slank, niet saai, degelijk afgewerkt.

Maar een datum?!?
En de dial is net iets te diep gegroefd.

Wat is jouw ‘net niet’?

7 likes

Gelijkaardig. Het is vloeken in de kerk, maar de Breguet 9067BB is zo dicht bij de perfectie…

… ware het niet voor dat verloren gelopen datumvenster. Nja.

Niet dat ik er ooit het budget voor zou hebben. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Grappig. Ik zou de 5157 met secondewijzer willen zien. En in 37mm.

1 like

1579288795234

Ha, nooit bij stilgestaan dat er zo’n verschil zit in grootte tussen een 5157 en 9067. 38 vs 33.5mm.

2 likes

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt :wink:

1 like

De reden dat ik nog geen Black Bay 58 gekocht heb. Zou graag een versie met datum op 6h uitgebracht zien worden😁 Gelijk deze op foto, maar dan met de blauwe wijzerplaat!

sddefault

1 like

Dat nummerplaatje hoeft voor mij ook niet. (Verder ook geen budget voor deze!)

2 likes

Dat heb ik bij de Omega Constellation Globemaster. Een beauty. Ik twijfel ook over de fluted bezel. Stilletjes heel benieuwd om dit horloge eens in het echt te aanschouwen.

2 likes

Ik vind Smiths geweldig mooi, maar te klein voor mijn olifantenpolsen. En als ze al een 40mm+ variant zouden maken, zou ik het weer niet mooi vinden :pensive:

1 like

Grappig hoe smaken verschillen, dit zou voor mij dan een reden zijn om hem juist niet te kopen. Duimen (voor mij) dat dit niet de nieuwe standaard wordt.

Hoewel ik datum op 6 uur nog altijd de meest aanvaardbare plek vind.

On topic:

De SPB243J1 van Seiko.

Ik vind de geometrische vormen en de kleurstelling echt fantastisch. De maat is ook perfect. De samenhang wordt helaas bruut verstoord door het Datumvenster.

De enige reden dat ik er niet allang één heb gekocht.

Als ik echt ga muggenziften vind ik de hoogte van 13mm net te fors.

Dus seiko, als je meekijkt, breng deze uit zonder Datumvenster of met datumvenster op kleur… En dunner, evt zonder zichtbodem. Daar wil ik best een paarhonderd euro meer voor betalen :smile:

3 likes

Opgelost!

5 likes

I know, maar ik zoek wit of zilver. En dat model komt me net iets te flets over in zilver.

Nu, ik heb tijd, en volgend jaar komen ze met een nieuwe dresser bij Zenith.

1 like

Tudor Black Bay 54 met Rolex wijzers (grote witte lollipop secondewijzer en traditionele uren/minuten wijzers)

credits: Tudor Black Bay 54 Modded | WatchCrunch

2 likes

Haha, het is ook nooit goed. Je hebt de kamp die de snowflake wijzer haat en dan heb je de kamp die kotst van de Mercedes wijzer. Misschien maar gewoon geen urenwijzer en een einzeiger van maken? :smirk:

zo veel mensen, zo veel wensen

dat maakt onze hobby ook leuk en kleurrijk

2 likes

Heel fraai!