Wat zou jij doen?

Ik zie net een leuke ww2 fieldwatch in een fimlpje van de restauratie. Ergens doen die ww2 modellen het wel een beetje bij mij, zo ook deze met kleine seconde. Iets wat ik wel miste op de Smiths prs29 die in mijn bezit is geweest.

Welnu, het horloge is in erbarmelijke staat en ik denk na het zien van de gehele restauratie dat je dit had moeten laten zoals het was. Niet draagbaar maar puur decoratief. Wat jullie?

7 likes

Ik zou meer bier drinken en dan beslissen

3 likes
3 likes

Wat een vakmanschap pfff. .
Resultaat is prachtig !

1 like

Je zou het origineel kunnen laten als decoratie inderdaad.

Maar zo volledig opgeknapt doet het mij ook wel wat moet ik eerlijk zeggen. :+1:

4 likes

Ik vind het jammer dat er zo geschuurd is, het zou wellicht ook chemisch gekund hebben denk ik. Op zich een mooi resultaat maar ik vind het ergens niet helemaal kloppen.
Ik zou hem dan liever goed schoongemaakt zo hebben gelaten denk ik.

1 like

Gewoon heel mooi gedaan!

1 like

Nu is het weer een mooi, draagbaar horloge. In ongerestaureerde vorm had het wat mij betreft geen enkele waarde. Ook niet decoratief.

2 likes

Ongelofelijk wat een vakmanschap. Mooi horloge ook. De moeite van het restaureren waard.

3 likes

Nee, absoluut niet. Die gore brakke bende moet of in de kliko of ze moet gerestaureerd worden tot het horloge loopt, afleesbaar is en met een beetje mazzel voldoet aan de oorspronkelijke WR specificatie.

Kapotpolijsten hoeft ook niet, maar die walgelijke aanslag wegschuren is een must.

Sorry, man. :pray:

1 like

Hahaha, geeft niet, maar ik vind het opnieuw verchromen met al het schuren geen succes.
Ik zou dan wel de boel graag goed schoongemaakt zien en natuurlijk binnenwerkje een goede service geven. Ik denk dan een mooier resultaat en wellicht draagbaar anders ter decoratie.

Ik zou dit wel als decoratie ergens op een leuk plekje willen hebben dan.