Wat zou jij doen?

Ik moest meteen denken aan een TAG Heuer Carrera 39mm. Heel mooi afgewerkt horloge, met de unieke en super fraaie Carrera kast- en lugvormen.

Dan is er nog de nieuwe 36mm (de originele maat, uit de '60s) Carrera. Is er in 4 kleuren.

Vooral de groene vind ik heel fraai!

Of idd, zoeken naar een gebruikte (want wordt niet meer gemaakt) Calibre 6.

Maar dit is ook wel even iets om over na te denken, vind ik

Dan zou ik voor de 40mm Aquaracer 200 gaan.

5 likes

Oh wauw, wat is die gaaf!!
Daar eens meer van opzoeken.

mijn keuze:
de Breitling Premier punt andere lijn :smiley:

1 like

Koop een aantal jaren verschillende horloges. Als je alle soorten en maten hebt gehad, wil je uiteindelijk maar één ding:

Iets anders.

Wil je dit voorkomen, dan zou ik vandaag nog stoppen met dit forum bezoeken. Anders is er geen weg terug. Trust me.

Overigens is vintage naar mijn mening wel spannender. Het heeft gewoon

iets…

1 like

Thnx voor de tips en nog meer mooie alternatieven, ik ga me er in verdiepen! Denk inderdaad te starten met een rondje langs diverse AD’s en die klik zoeken.

Vintage ook erg mooi, al zou het prachtig zijn om over tig jaar mijn collectie te kunnen overdragen aan mijn kinderen. Gaat een vintage horloge dan nog zo lang mee :sweat_smile:

1 like

Zeker, als je goed voor dingen zorgt gaan ze heel lang mee. Bovendien leer je je kinderen dat nieuw niet altijd beter is. En dat investeren in iets om het te behouden op alle vlakken een gezonde keuze is.

Breitling!!

Heel mooi! Maar is dit model ook een Chronometer? Alle andere horloges, hier aanbevolen, zijn dat wel.
Hangt er vanaf of Robin daar waarde aan hecht.

Hoewel ik persoonlijk een 9F Grand Seiko prefereer… Heb je nagedacht over een GS handopwinder zoals de SBGW231? Ietsjes boven budget nieuw maar 2e hands in perfecte staat zeker te doen. Aesthetisch, technisch en conceptueel zit dat ergens tussen de SBGP001 en een vintage Rolex, welke je blijkbaar allebei aantrekken.

Anders misschien de 37mm versie van de SBGP001 overwegen? Heeft ook een iets klassiekere vibe vanwege de grootte.

Edit: Ik bedoel de SBGX263 als ik over ‘de 37mm versie’ praat. Ook een iets andere kastvorm.

1 like

Nee, de ‘standaard’ 39 en 36mm niet. De Calibre 6 wel.

En nee, ik weet ook niet in hoeverre

:man_shrugging:

Dát dus! Met dien verstande dat ‘zeker weten’ bij 99 v/d 100 leden hier maar subjectief is want voor je het weet is er tóch weer een mooiere die een nóg betere reden heeft om te kopen! Ergo: flippervirus.

Verder snap ik dit soort vragen nooit zo goed. Hoe kan een ander nou jouw smaak beïnvloeden? Tuurlijk, voor nu, op de korte termijn, nu een ieder mee discussieert werkt dat wel en ‘zie’ je allerlei invalshoeken en denkwijzen van anderen.

Maar ‘s nachts, als je na ligt te denken en de rust in dit topic weer is wedergekeerd komen je eigen wil en smaak weer langzaam bovendrijven, ongehinderd en onverstoord door goedbedoelde impulsen van buiten die jouw innerlijke proces naar de (op dit moment!!) enige juiste keuze ondersteunen. En díe keuze is dan jouw keuze en naar mijn mening met als resultaat het horloge dat jíj́ écht graag wil kopen. Alleen jij kan dat beslissen en dat moet je voelen, niet beredeneren. En aangezien niemand dan alleen jijzelf in je eigen hoofd kan kijken en je jouw eigen gevoel kent, ben jij de chosen one! It’s tough job, but somebody got to do it…
Tenzij je geen van 3 écht heel graag wil, wat mij zeer wel mogelijk lijkt in jouw geval vanwege het ontbreken van significante drijfveren om zelf al een keuze te maken uit deze 3.

En even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit geenszins lullig of gemeen allemaal, maar slechts mijn mening ten aanzien van de aanschaf van zaken waar persoonlijke smaak en mening altijd op nr.1 zouden moeten staan.

Succes met de keuze. Ik zou voor de Breitling gaan!:wink:

2 likes

Chronometer is geen vereiste. Uiteraard wel mooi meegenomen

Ik snap heel goed wat je bedoelt. In mijn geval ben ik oriënterende waardoor de horloges nogal uiteen lopen. Verwacht wat betreft kwaliteit dat het bij allen goed zal zijn, mits goed onderhouden bij een vintage natuurlijk.

Daarnaast is inspiratie altijd goed om tot een concrete keuze te komen.

1 like