Wat zou jij doen?

Na enige tijd in bezit te zijn van een Frederique Constant Manufacture Slimline power reserve ben ik op zoek naar een volgend exemplaar, als afwisseling. Nu heb ik een aantal modellen op het oog, en kan jullie visie goed gebruiken als het gaat om kwaliteit en luxe uitstraling.

Ik heb op het oog:
Breitling Premier

Grand Seiko SBGP001, maar dan op leer

Of toch een vintage Rolex als de 6694

Welk advies kunnen jullie mij meegeven? Wellicht andere alternatieven tussen de 3-4k? Hoeft dus geen nieuw horloge te zijn.

Dank voor jullie hulp om deze mooie hobby uit te breiden!

6 likes

Ik vind de Breitling premier echt een “geslaagd” horloge. Zou mijn voorkeur hebben. Telt dat als advies? Dat mag je zelf invullen :slight_smile:

10 likes

Lekker doorkijken tot ik een zodanige klik voelde dat ik het zelf zeker wist.

10 likes

Het zijn zulke totaal verschillende horloges dat er geen touw aan vast te knopen is.

Advies: denk er nog eens over na.

2 likes

Voor 4K

Gmt met zwarte plaat en toch kleurrijk en op een lederen band :heart_eyes:

4 likes

Het is dat ik die keer voor mijn holy grail gegaan ben maar als die premier niet te groot/dik is voor je pols dan absoluut die! Zag hem voor het eerst in grijs toen ik dus voor die holy grail ging en wat een pareltje! Wel jammer dat de achterkant dicht is maar verder een dikke 10!

Zou zelf dus wel voor grijs gaan en een metalen band.

https://www.juwelier.nu/product/premier-8/

Let er wel op dat je verliefd wordt op het horloge voor je beslist. Als dat er niet is verder kijken.

1 like

Ja wat heeft hf dan nog voor zin??

3 likes

Dit is zeker het beste advies ever.
Sluit mij hierbij aan.

1 like

Ik gooi de Aqua Terra er nog eens in

1 like

Kom ik nog aanzetten met een Tudor BB58, of enig ander Tudor.

3 likes

Als ik moest kiezen tussen die 3 exemplaren zou ik geen seconde hoeven twijfelen en voor die prachtige Breitling gaan maar…“Wat zou je doen?”… Die keuze is dermate persoonlijk en afhankelijk is van eigen smaak zodat aan geen enkel antwoord waarde toegekend kan worden.

Ik zou direct voor de Breitling gaan. Echt een schitterende klok, uniek, en eens even echt wat anders.

Sws de Aqua Terra of Blackbay. Zonder gekheid, ga ze eens passen en kijk wat je in real life het meest raakt / goed op je pols valt.

2 likes

Misschien t overwegen waard om n ander type horloge te kiezen dan je FC? Ik bedoel wat sportiever met chrono of n duiker? Heb je wellicht nog meer t gevoel v variatie.

1 like

Ik zou voor de Breitling premier gaan. :wink::yum:

7 likes

Dat je deze 3 horloges gewoon even moet bekijken en passen.
Drie totáál verschillende horloges, dus gewoon een kwestie van smaak.

1 like

Omega AT +1.

Zoek een juwelier die alle drie de horloges heeft liggen en voel, ruik, proef, … . Je weet dan direct welke het is en welke niet. Kans bestaat zelfs dat je bij alle drie niet hét gevoel hebt. Het blijft een erg persoonlijk iets, een horloge.

1 like

Ik zou voor de vintage Rolex gaan. Uiteindelijk…
:grinning_face_with_smiling_eyes:
Oud en stijlvol, niets meer aan doen.

Houdt je nog geld over ook

4 likes

Breitling Premier op zeker hoewel ik ook een fan ben van de Grand Seiko! :+1:

1 like