Wat zou jij dragen... in jouw geboortejaar?

Ja, dat is ook een manier om ernaar te kijken. Ik draag, op een enkele vintage na, zelf vaak recente of zelfs nieuwe horloges. Heb dus zelf gekeken naar modellen die, in de tijd dat ik geboren werd, actueel waren. Met als uitgangspunt dus: stel dat ik, net als nu, een 53-jarige horlogeliefhebber was, maar dan in mijn geboortejaar (1972). Zo kwam ik uit op een Heuer Autavia, uit die tijd, aangezien ik die nu ook draag (maar dan een moderne).

1 like

Leuke post!
Ik zou - met de kennis van nu - deze PloProf hebben opgepikt voor een paar honderd gulden, in 1973.
En er heel zuinig op zijn zodat ik hem 52 jaar later nog zou hebben.

IMG_1758

3 likes

Het gevaar loert een beetje dat er veel birthyear horloges geplaatst worden. Vandaar dat ik het op deze manier benaderd heb en daarbinnen gekeken wat ik zelfs nu best leuke horloges vindt.

1 like

14060

2 likes

1959, het was even zoeken.

4 likes

Laat ik eens gek doen. Een Heuer Skipper.

2 likes

Omega Memomaster

4 likes

Eind jaren '70 is naar mijn mening niet ‘the shining hour’ van de horloge-industrie. Maar als ik moet kiezen zou het mijn '78 Seiko 6309-7040 Turtle zijn.

3 likes

Nee, zelfs het begin van het einde van de industrie, zoals we die lang kenden. :grimacing:
Zo blij dat ik in '72 geboren ben. Toen waren de automatische chrono’s van mijn favoriete merk net een jaartje of wat op de markt! :blush: :wink:
Sowieso aardig wat (TAG) Heuers, in dit topic! Ook behoorlijk wat Seiko, Rolex en Omega. Tja, dat blijven toch mooie merken, he? En waren het toen ook al. :person_shrugging:

Ik denk deze … ( '75 ) als ze deze civiel hadden uitgegeven …

2 likes

Ik denk dat ik een TH2000 zou dragen als dagelijks horloge.

3 likes

Tja; altijd de vraag wat mijn smaak zou zijn als ik 50 jaar eerder was geboren. In 1975 kon je bij Tissot de PR526 kopen, wellicht dat ik die dan om de pols gehad had?

een van deze 3 in 1984 :slight_smile: