Wat zou jij kopen o.b.v. jouw “leestijd" op HF?

Stel dat de leestijd op HF wordt omgezet in keiharde euro’s, en Jur je voor elke dag dat je hier hebt doorgebracht het minimum uur/dag/maandloon uitbetaald wat zou jij dan kunnen kopen?

Uurloon:

Het wettelijk brutominimumloon (WML) voor werknemers van 21 jaar en ouder bij een volledig dienstverband wordt per 1 januari 2020:

€ 1.653,60 per maand;
€ 381,60 per week;
€ 76,32 per dag.

Op basis van mijn eigen profiel heb ik 10 dagen leestijd ofwel € € 763,20 te besteden. Ikzelf zou kiezen voor bijvoorbeeld deze Oris

Of wellicht een TAG.

Probeer het horloge dat je mag kopen met een (ondergrens) afwijking van 5% van het besteedbaar bedrag te selecteren, laten we voorkomen dat we zeggen ik koop dat horloge en dan hou ik nog geld over om dit, of dat te doen. Of ik koop 2 of 3 horloges voor dit bedrag.

Probeer met je leestijd een horloge uit te kiezen dat aansluit bij de leestijd omgezet in Euro’s

Wat voor horloge kan jij kopen met jouw HF leestijd? ik ben benieuwd.

18 likes

Wauw… :exploding_head:

13 likes

Zou in ieder geval een mooi horloge worden… :wink:

36dagen leestijd

5 likes

Ik denk dat ik met deze en drie weken hoeren snoeren taxirijden nog een aardige zak duiten overhou.

2 likes

Ik ga denk ik eens met de vakbond praten voor een gunstigere Cao, want ik kan na 3 jaar nog steeds geen rollie kopen

3 likes

Ik heb bijna 4,5K te besteden dan…:laughing:

3 likes

Ik vraag me vooral, af wat @koekoek met zijn 10K zou doen :wink:

1 like

Als ik er dan vanuit ga dat ik gemiddeld 8u per dag werk en 30 volle dagen gelezen heb kom ik op bijna €6900. Dan zou ik nu voor een Breitling Navitimer met rosé gouden bezel gaan en houd ik nog zo’n 1000-1500 over. Daar dan nog een Oris voor. Als ik puur op dagen tel dan kom ik op zo’n €2200 uit en dan zou ik het even niet weten. Een Longines moonphase met blauwe wijzerplaat misschien?


+

of

1 like

Dit vind ik nou mooi doordachte (licht confronterende) topics! Hulde!

4 likes

Voor mijn 4044.96 zou ik gaan voor een Tudor Black Bay GMT.

2 likes

Ik heb het even omgerekend naar mijn werkelijke dagloon.
Ik ga voor een Patek 5980/1R 001

8 likes

Nou, €5.571,36.

Ik lees nog maar even verder, had overigens wel een bonus verwacht. €1,- per gekregen like bijvoorbeeld, dan heb iker €25,1k bij. :+1:

@Dr.Doc; Is toch wel te doen,… chef!?

3 likes

1373,76 euro, dat is precies genoeg om een mooie Sinn te kopen!

18 dagen leestijd in 11 maanden is ook wel ‘‘confronterend’’, zoals @LB7 dat mooi zegt. :see_no_evil:

50

5 likes

Mmmmm. Nog te kort lid om écht iets moois te kopen. Kan € 380,- besteden…
Denk dan een Seiko of iets dergelijks. Een duiker, of, (met wat korting) een cocktail time misschien.

2 likes

Heb dan €4350 te besteden. Denk dat ik zou gaan voor een mooie Omega Speedmaster professional met een beetje patina. Liefst van 1989 (geboortejaar). :man_shrugging:t2:

2 likes

Polartje ofzo.

Met 24 dagen leestijd heb ik wel een mooie Longines Legend Diver verdiend. Wat een horloge is dat…

Bestaan die wel, @Jasper? :wink:

1 like

Uhm, ja! :heart_eyes:

Ik wil het hier graag bij laten en heb dus geen behoefte om dit gesprek voort te zetten… :wink:

3 likes

Ajj… met mijn 1 dag denk ik dat het een mooi leren bandje word.

4 likes

22dagen leestijd geeft met het minimum uurloon 5037.12 euro te besteden. Toch een leuk bedrag, een Seiko SLA017 staat al heel lang op de verlanglijst :slight_smile:

Inderdaad confronterend veel tijd hier besteed… al geloof ik dat het uiteindelijk nog duurder is, de horloge kist is behoorlijk kostbaarder geworden de afgelopen jaren…

01_04154726934580

3 likes