Wat zou slim zijn om eerst te kopen GMT - TOG - of een Explorer 2

Mooie link

1 like

2 likes

Die verkopen alles duurder…

Die TOG zou ik zeker als laatste kopen.
Die duik-aanduiding hoort natuurlijk niet op een fluted DJ. Als je gaat duiken hoor je je sub of SD te dragen. Het past niet geheel binnen de filosofie van Rolex om zo’n halfslachtig model te maken, naar mijn mening.

Overigens vind ik een vintage TOG echt sexy. Die bezel is tof. De nieuwe TOG is gewoon een fluted bezel waar met viltstift op is geschreven, met daarnaast een rode secondewijzer voor extra kermis-effect.

Mischien verander je nu van gedachte

1 like

Niet bepaald. Om de genoemde redenen kan een vintage TOG uit de 50/60’s cool zijn, omdat er nog niets anders was en dit een interessante stap was in Rolex ontwikkeling naar tool watches, waar ze later famous mee werden.
Oke de TOG was de eerste met een draaiende bezel en werd daarom door piloten gebruikt, maar inmiddels heeft rolex natuurlijk een échte piloten-horloge ontworpen. Net als dat Rolex échte tool watches heeft ontworpen. Een moderne TOG slaat daarom nergens meer op.

Tja heb je Mischien wel een punt
Vindt zelf de nieuwe mooier dan die ouwe
Maar 99.9% van de mensen met een sub - sd of gmt hebben het horloge omdat ze het mooi vinden en niet omdat ze die compilatie nodig hebben
Want wat doet een datum eigenlijk op een sub
Gaat tegenwoordig toch alleen om het uiterlijk lijkt mij

1 like

Volgens mij is de explorer even dik als de DJ

Als je die neemt kan je wel genieten van een sub dial. Want die lijken best op elkaar.

1 like

TOG , de oude is zoveel mooier dan de nieuwe…

2 likes

Echt mooi
Dan wel op jubilee
Maar die kun jij wel maken
Welk bouwjaar

http://www.benwatch.nl/rolex/1638_2002-datejust-16264-papers-unpolished

Ik heb trouwens ooit deze gehad
image
Altijd wat spijt gehad dat ik die niet heb bijgehouden.
Draagt ook net jets groter dan de klassieke Datejust.

Welk bouwjaar was die ?

1 like

@Lucky-Luke

Heb je na 160 posts al een keuze gemaakt?

:beers:

Wordt toch een GMT.

1 like

Van 2002

Dit is wel een mooie prijs
Alleen op jubilee Zou ik die willen

1 like

Ik begin het woord jubilee stilaan te haten😂

3 likes

Je hebt wel iets speciaals met zo’n TOG. Eén van de weinige Rolexen die ik echt nooit in het wild tegen kom.

Haha
Moeilijk maar ik denk toch steeds meer aan de TOG
Ik merk gewoon dat ik de sport modellen niet draag
Maar wel echt gaaf vindt
Ik draag altijd de 36mm.denk dat de Explorer in het zwart niet al te groot lijkt. Maar de gmt weet ik niet . Denk vergelijkbaar met de sub die ik nooit draag :laughing:

Prijs is ok toch ?
Zal eens bellen of ze een jubilee hebben liggen
Mogen ze die oyster houden

2 likes