Wat zouden jullie doen

Was ik gisteren op het internet aan het rondsnuffelen kwam ik op speurders toevallig een Seiko Sumo tegen:
http://www.speurders.nl/overzicht/sieraden-en-accessoires/horloges-seiko/seiko-prospex-diver-sumo-sbdc003-127036705.html

De verkoper heeft 7 foto’s geplaatst…en daarvan blijken er 4 (de laatste 4, dus ook mijn arm) van mij te zijn.
Best gek!
Zouden jullie dit zo laten of bv contact opnemen met de verkoper of dit bij speurders melden?

Het was netter geweest als de verkoper jou even om toestemming had gevraagd voordat hij de foto’s gebruikte. Misschien vond hij jouw foto’s gewoon erg mooi of heeft hij er helemaal niet bij stilgestaan dat het jouw foto’s zijn:z. Met een beetje fantasie kun je het ook als een complimentje beschouwen :slight_smile:

Gr Ron

Wat wil je er mee bereiken?

Compliment of niet. Zonder toestemming niet netjes en het is niet het horloge dat hij verkoopt. Of heb je de jouwe verkocht.
Ik zou contact met hem opnemen en vragen of hij jouw foto’s eraf haalt.

Ben het eigenlijk wel geheel met je eens en heb de verkoper net het verzoek gestuurd om de foto’s te verwijderen. Ben benieuwd!

Er staat geen naam of een logo op de plaatje om te bewijzen wie de eigenaar was/is.
Als ik het geval was, geniet ik de foto’s opnieuw. En een mail sturen om te zeggen dat hij de foto’s mag gebruiken als hij netje heeft gevraagd.

Je kunt er denk ik niet veel aan doen anders dan hopen op het fatsoen van de adverteerder. In principe zijn foto’s die je op het internet zet voor iedereen beschikbaar. Daarom zetten mensen die veel adverteren vaak een watermerk in de foto.

ratchet Schreef:

Je kunt er denk ik niet veel aan doen anders dan
hopen op het fatsoen van de adverteerder. In
principe zijn foto’s die je op het internet zet
voor iedereen beschikbaar. Daarom zetten mensen
die veel adverteren vaak een watermerk in de foto.

kweenie of er veel aan te doen is, maar netjes is t idd niet. en volgens mij juridisch ook niet correct. aan de andere kant staan velen er waarsch. niet bij stil. plaatjes vh openbare internet worden wel vaker aangehaald.

Altijd melden dit soort nepperij.
Althans dat is mijn mening.

John

Hup, sticker erop, en klaar…:)o:)o

JohnHM Schreef:

Altijd melden dit soort nepperij.
Althans dat is mijn mening.

John

Gisteren een klacht ingediend bij Speurders nadat de verkoper niet op mijn mail had gereageerd. Geen idee of het op aandrang van Speurders is gebeurd maar vandaag is de advertentie verwijderd (tu)

Het punt dat ze foto’s van jou gebruiken is natuurlijk een compliment zoals ik al eerder zei. Wat niet netjes is is het feit dat het nu lijkt alsof ze dat horloge verkopen en dat is niet waar.
Daarom moet hier op het forum bij verkoop topics ook de foto van het te koop staande horloge staan. Of een linkje (maar dat vind ik niks).

Iedereen kan wel zeggen ik dit horloge, hier is een foto. En dan is de daadwerkelijke toestand van het horloge niet zoals op die foto’s. Dat vind ik kwalijk en daarom altijd melden…

De fotos op zich zouden voor mij niet het probleem zijn.

Ik vind het erger dat de verkoper probeert een horloge te verkopen welk niet te zien is op alle fotos…