Tom, persoonlijk zou ik ook voor de waardevastheid
van de rolex kiezen maar tegelijk vind ik
eigenlijk dat de prijzen niet meer in verhouding
staan tot wat je er voor krijgt, maar goed, dat
geld ook voor de nieuwe prijzen van omega en
breitling, de bekende discussie van vraag en zeer
rijke russen en aziaten die zonder blinken een bak
geld neerleggen voor een lex…als setje zijn de
tudors erg leuk en divers, veel minder waardevast,
maar ja we weten met zijn allen dat je geen
horloge als belegging moet kopen, behalve als je
een vintage patek koopt voor een paar miljoen;)
Dat is een beetje de discussie die ik had. Hoever ga je voor een manufactuur. De Tudors komen ook uit de Rolex stal en doen kwalitatief niet heel veel onder.
Als ik moest kiezen werd het de Rolex.
Waarom? Het zal aan mij liggen, maar ik kan maar niet aan die Tudor uren- en secondewijzers wennen met een vierkant vlak in een ronde kast.
Ja, het valt op, maar is m.i. geen mooi geheel.
De sub natuurlijk!
Waarom?
Je kiest dan voor ca. 6 horloges.
Hoe dat zo?
Als je de sub over een poosje zat bent verpats je 'm
en koop je van de opbrengst een stuk of 6 Tudors
en pak je nog even 2 weken Maladiven van het geld dat je overhoud…
In dit geval zou ik zeker kiezen voor de sub. Ik kan het niet los zien van smaak. Als de keuze zou zijn tussen de sub en twee andere horloges zou de keuze anders uit kunnen vallen.
Zelf vind ik het gaver om weer een echte klapper toe te voegen, dan te kiezen voor horloges die ik gewoon (echt) mooi vind. Manufactuur, eigen gezicht etc vind ik dan een pre, niet perse doorslaggevend.
Ik kies ook voor één Rolex (ik mis alleen een puist! :D). Al een tijdje geleden besloten om te downgraden en mijn ideaal is nu om twee kanonnen te hebben en één of twee beukers (= beater²). Less is more (scheelt ook qua beurtjes)! De Rolex is daarbij ongetwijfeld tijdloos, waarbij hij altijd waarde blijft behouden.
De Pelagos spreekt mij overigens wel aan, de Black Bay helemaal niet dus daar zou ik helemaal niet voor kiezen.
Nou… 5350 voor een relatief simpele Sub… vind ik wel errug veel geld. Het zou dan alleen om de keramische bezel gaan; en de vernieuwde kastvorm vind ik spuuglelijk. Mijn keuze is dan wel duidelijk: de twee Tudors. Ik heb de Black Bay om gehad en die vind ik erg mooi! (itt de Sub, dus)
Nou… 5350 voor een relatief simpele Sub… vind
ik wel errug veel geld. Het zou dan alleen om de
keramische bezel gaan; en de vernieuwde kastvorm
vind ik spuuglelijk. Mijn keuze is dan wel
duidelijk: de twee Tudors. Ik heb de Black Bay om
gehad en die vind ik erg mooi! (itt de Sub, dus)
Menno
Vergeet de band niet, die is echt substantieel beter dan bij de 14060
Ik denk de Tudor ook, die rode heeft gewoon wat, als ik ineens op straat tegen een zak met geld aanschop zou ik het wel weten! eerst vond ik het niks, maar hoe vaker ik hem zie!!
( Engel modus: natuurlijk breng ik die zak geld naar de politie)
zoals je weet zou ik de Tudor(s) kiezen. En wel alleen de BB op leer… Pelagos vind ik een stuk minder.
Met Rolex heb ik niets. ik zie het bijzondere er niet aan af, houdt ook niet van stalen banden. Anders had er al wel één gekocht… Heb dan liever een minder gangbaar horloge. Als ik een flipperaar was zou ik misschien wel eerder voor de Rolex kiezen
Maareh, je hebt toch al die mooie GMT?