Wat zouden jullie kiezen?

Net een discussie met een ander forumlid en ben wel benieuwd waar de voorkeur hier ligt.

Waarvoor zouden jullie kiezen? Qua prijs ligt het op een bijna gelijk niveau!

Rolex Sub gaat voor 5350 over de toonbank. De Pelagos met een beetje zoeken wel voor 3k (en straks minder) en de Black Bay heb ik voor 2500 al op staal aangeboden gekregen. Op leer al rond de 2300

of deze twee

en deze (op stalen band)

Ik ben er nog niet uit, jullie wel?

Ik vind die rooie Tudor het mooiste.

Even voor de goede orde. Het gaat mij niet on het mooiste individuele horloge maar meer of je voor de Rolex gaat of voor de 2 Tudors.

de tudors, alhoewel ik misschien eerst alleen de pelagos zou kopen

Hoewel ik de beide Tudors fraai vind. De BB als fraaiste, kies ik dan toch voor de Rolex. Heerlijk zonder die datumloep en met alle recente verbeteringen in de band en de keramische bezel. En waardevast, mark my words.

Tom,

je hebt genoeg andere leuke duikertjes (en dress en vintage…) dus ik denk niet aan kwantiteit… Ik zou als het kon alleen de Rolex nemen. KLAAR! maar als je een beetje opruimt want anders worden het er weer veel dan de tudors waarbij ik neig naar de pelagos (nog niet irl gezien dus misschien moet ik deze mening nog herzien…) alleen.

wijsheid gewenst!

Ik zou voor de Rolex gaan. Tudor is prachtig en kwaliteit in afwerking is in mijn ogen op hetzelfde niveau als Rolex. Alleen heeft Rolex ook “under the hood” meer te bieden, denk aan het inhouse movement met parachrom hairspring. En qua waardevastheid zou ik mijn geld ook op de SND zetten…

De beide Tudors!

maar 1 pols…

Ben aan het sprokkelen voor de Rolex dus mijn keuze moge duidelijk zijn…

Titanium is niet mijn cup of tea en denk dat de BB snel gaat vervelen vanwege uitgesproken kleuren.

Ik zou voor de Rolex gaan. Ik zie heel veel topics op forums over de Tudors op het moment, maar ik denk dat ‘men’ er over een tijdje op uitgekeken zal zijn. En dan zullen er aardig wat op de tweedehands markt te vinden zijn :).
De Rolex is een echte klassieker en zal daarom ook voor jezelf langer leuk blijven.

+1 voor de SND

Ik heb ze overigens alle drie nog niet irl gezien…

Grt. René

Gewoon alle drie!

De keramische sub is gewoon super, met of zonder datum maakt niet uit. Blijft sowieso een topper.

De Pelagos is een lekkere toolwatch. En zeker onder de 3k te krijgen. Je moet wel van titanium houden, maar verder is het totaal pakket erg goed voor een dergelijke prijs.

Black bay nog niet in mijn handen gehad of bij een juwelier zien staan. In eerste instantie deed hij me niet veel. Wellicht kwam dat ook wel door de Pelagos. Nu er wat meer foto’s te vinden zijn begint hij meer te leven. Ik denk dat deze ook nog wel eens in mijn collectie komt.

De sub en het liefst de groene ondanks het feit dat een lex meer herkent wordt door jan en alleman,maar met de Tudor kan je nog redelijk anoniem over straat.

Met een budget van zo’n €5000 zou ik lekker twee weken op vakantie gaan en daarnaast een Seiko Sumo ofzo kopen :wink: En dan nog houd ik geld over haha!

On topic: Qua looks vind ik de Pelagos het mooiste!

Dit is een van de moeilijkere keuzes die ik de afgelopen tijd voorbij heb zien komen!

Als ik echt een keus zou moeten maken zoals je aangegeven hebt.

De sub.

Ik denk dat als je de twee tudors koopt er altijd iets blijft knabbelen en knagen van had ik toch maar…

Mijn keus zou zijn de sub en later om het gat van de bb op te vullen een vintage sub no date.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Black Bay trekt mij niet en de Sub beetje veel anabolen. De Pelagos ziet er wel leuk uit, maar nog niet in de handen gehad. Hm… van 't plaatje misschien toch zo een dikke Rolex proberen, als ik moest kiezen.

Prachtige horloges stuk voor stuk.

Als ik kon kiezen zou ik een rolex submariner no date uit m’n geboortejaar nemen.

Als het nieuw moet zijn, koos ik voor de rolex. Dit omdat ik denk dat als u de tudors neemt u spijt gaat krijgen dat u niet de sub hebt genomen.

Succes met uw beslissing

frenk Schreef:

Tom,

je hebt genoeg andere leuke duikertjes (en dress
en vintage…) dus ik denk niet aan kwantiteit… Ik
zou als het kon alleen de Rolex nemen. KLAAR! maar
als je een beetje opruimt want anders worden het
er weer veel dan de tudors waarbij ik neig naar de
pelagos (nog niet irl gezien dus misschien moet ik
deze mening nog herzien…) alleen.

wijsheid gewenst!

Dit staat los van mijn eventuele keuze. Was gewoon benieuwd. Ben zelf niet zo’n fan van de Pelagos. Ging er mij vooral om hoever he gaat om te betalen voor een naam en manufactuur uurwerk

Tom, persoonlijk zou ik ook voor de waardevastheid van de rolex kiezen maar tegelijk vind ik eigenlijk dat de prijzen niet meer in verhouding staan tot wat je er voor krijgt, maar goed, dat geld ook voor de nieuwe prijzen van omega en breitling, de bekende discussie van vraag en zeer rijke russen en aziaten die zonder blinken een bak geld neerleggen voor een lex…als setje zijn de tudors erg leuk en divers, veel minder waardevast, maar ja we weten met zijn allen dat je geen horloge als belegging moet kopen, behalve als je een vintage patek koopt voor een paar miljoen;)