WATCH 2016 Salon de la Haute Horlogerie de moeite waard?

Ik kreeg vandaag een uitnodiging voor een horloge event dat 20-22 mei in Amsterdam plaats zal vinden. Georganiseerd door Schaap en Citroen en American Express. Volgens de mail is het een event geïnspireerd op de internationale horlogebeurzen Baselworld en de Salon de la Haute Horlogerie Genève.

Heeft iemand hier ervaring met dit soort events en is het de mooite waard? Amsterdam is voor mij een stukje rijden, dus het zou jammer zijn als ik dan na een kwartiertje weer buiten sta omdat er niks te doen is.

Is dat alleen op uitnodiging?

kreeg hem ook en heb dezelfde vraag… :slight_smile:

Ik ken dit specifieke evenement niet, maar het lijkt mij vrij kleinschalig en de referentie aan de grote beurzen een beetje overdreven. Ik denk leuk als je in de buurt bent, maar niet veel meer dan dat (tenzij je natuurlijk net op zoek bent naar iets wat ze daar hebben liggen).

Tja, is het de moeite waard… Moeilijk te zeggen, wat zijn je verwachtingen? Ik denk dat Baselworld minstens 200 keer zo groot is. Zelf vind ik het wel interessant en leuk om enkele van de grote merken te bekijken. Misschien dat er 20 stands staan. Op het net zijn wel foto’s te vinden van de voorgaande jaren.

Tja, ik weet zelf eigenlijk ook niet wat ik verwacht. Het lijkt me vooral leuk als je er echt achtergrondinformatie over de technologie en ontwerpen kunt krijgen. Als het puur om het showen van de nieuwe modellen gaat zonder verder veel inhoud, dan is het niet echt interessant.

Ben er wel eens geweest. Bijna alle merken die Schaap en Citroen verkopen hebben daar een kleine stand. Verder krijg je lekkere hapjes en drankjes. Ik zou er persoonlijk niet een heel eind voor gaan rijden.
Ben je toevallig in de buurt is het zeker even leuk om langs te gaan.

Geen idee. Ik kreeg de uitnodiging via American express.

1 like

Ik ben in Londen wel eens naar dergelijke evenementen geweest, maar moest inclusief drankje en hapje mijn best doen om daar een uur door te brengen. Maar met niet te hoge verwachtingen valt het altijd mee…

Dat klinkt alsof het de reis niet waard is dan.

Combineer het met een lekkere lunch, theater, film of concert en je hebt in ieder geval een leuke dag…

3 likes

te ver weg dus voor te weinig belevenis!

Ik ben er in 2012 eens geweest, best wel leuk. Nu woon ik in de buurt van Amsterdam, dus dat was best te doen.
Hier een verslagje dat ik toen gemaakt heb:

zelfde uitnodiging hier. Maar vanuit Rotterdam niet ‘worth the detour’ zoals Michelin het zou zeggen dus ?

Jij bent naar een event van Gassan geweest als ik het zo lees. Dit is van Schaap & Citroen.

Foutje, bedankt!! :relaxed: