Watch 2018; HFers geweest?

De fabrikanten komen daar hun waar laten zien. Dat wil dus niet zeggen dat S&C ze al heeft.

Mwua, ik snap @mechaniekje’s standpunt wel; als je 33k betaalt voor een ‘precious metals’ horloge zoals de witgoude Pepsi, komt er een bepaalde exclusiviteit bij het horloge kijken. Zo zal je (bij wijze van) 20 stalen GMT’s zien voordat je één witgoude pepsi op straat aan iemands pols zal zien hangen.

Vanuit dat perspectief is het inderdaad wel jammer voor de personen die 33k hebben opgehoest om één in hun ogen exclusief horloge te bemachtigen, welke een paar maanden later al ‘minder exlusief/zeldzaam’ is omdat het in een lagere prijs als stalen model wordt aangeboden.

Hetzelfde gebeurde toch ook bij de Skydweller vorig jaar toen deze in staal werd aangeboden; en rellen zullen uitbreken als dit ook ooit bij de Day-Date gebeurd (al verwacht ik dit niet). :stuck_out_tongue:

Op welk terras ik ook zit, zelfs tussen de Russen in Courchevel, ik tref er zeer zelden iemand aan die überhaupt verder kijkt dan Rolex of geen-Rolex.

Niettemin heeft TS gelijk: de exclusiviteit van de witgouden Pepsi staat wel onder druk met de stalen variant.

Overigens: voor de gemiddelde niet liefhebber ziet een Pepsi of een BLNR er door de “kleurtjes” goedkoper en nepper uit dan een “echte” Rolex.
Qua gemiddeld terras dan he.
:slight_smile:

3 likes

Ik vraag me bij die opmerking af of we het dan over de kopers van echte Rolexen hebben of die van namaak. Wellicht beide :wink:

Dragen die 2 niet totaal anders? De gouden veeeeel zwaarder. Denk als je zo even +30k neerlegt je er niet zo hard over moet nadenken en moest ik ooit die keuze moeten maken zou ik toch voor wit goud gaan. Voelt toch zwaarder en meer present aan de pols. Lijkt me meer waar voor je geld-gevoel.
Maar ja, zal een keuze zijn die nooit zal voorvallen me dunkt :grin:

Ik dacht altijd dat mensen die €33.k in een Rolex investeren een stalen variant van €8,5k erbij kochten, gewoon omdat het kan…toch??? (en om gelijk een daily beater erbij te hebben :slight_smile: wetende dat je de real deal thuis hebt liggen)… En dan is er niks aan het handje op het terras :slight_smile:

2 likes

Helaas niet geweest dit jaar, is altijd wel een leuk event !
Die Rlx vind ik dan weer niet zo interessant :slight_smile: ook niet voor op het terras.
Wel is het bij de Rolex hoek in het Okura altijd wel het drukste…

Klopt, sowieso is mensen kijken op dat event minstens zo leuk als horloges kijken! :grinning:

Ik reageerde op mr Brakke