Watch 2018; HFers geweest?

Ik wel, op dit leuke hospitality event door S&C georganiseerd in het Okura. :grinning:

Zag bij de Rolex stand dit setje:

En toen vroeg ik me ineens af: stel, je hebt met kerst voor jezelf à 33k een prachtige GMT in witgoud gekocht. Gewoon, omdat het kan. En dan komt Rolex 3 maanden later met een stalen exempkaar van 8,5k. Geen hond op het terras of waar dan ook die het verschil ziet. Volgens mij voel je je dan aardig bekocht… Niet dan?

9 likes

Als je een Rolex (of welk horloge dan ook) koopt om indruk te maken op een ander mogelijk wel ja.

Denk alleen dat forumleden hier dan niet als aankoopreden hebben. En die mensen die het daarom wel doen kunnen ook wel weer een andere patsklok betalen.

10 likes

Heb ze ook vanmiddag ‘bewonderd’… Zowel de witgouden met blauwe plaat als de stalen op jubilee kunnen me niet bekoren in real life. De Tudor ‘Pepsi’ viel nog meer tegen wat mij betreft.

1 like

Ik denk als je in de running bent voor een horloge van 33K dat je er wel goed over na hebt gedacht en zo niet dat je het wel enigszins kunt lijden. Het belangrijkste is denk ik dat je een horloge voor jezelf koopt omdat je hem zelf mooi vind.

1 like

Serieus?

5 likes

Lekker belangrijk

8 likes

Eens, maar als ik het gezelschap wat vanmiddag die zaal rond liep eens observeerde, vond drie kwart daarvan juist dat héél belangrijk!..

3 likes

Oh ja ik denk dat er velen zijn die zo wel denken

3 likes

Voor het grote publiek maakt dat niks uit omdat alles boven de 500 een duur horloge is… het gros van de mensen heeft trouwens geen idee wat een Rolex kost.

3 likes

Geen hond op het terras die het verschil ziet idd. Maar dat heb je met veel modellen.

Prijzen van de witgouden BLRO zijn 2ehands en grijs nog niks gedaald sinds de aankondiging van de stalen BLRO, dus wellicht valt het mee…

Het gros van de mensen heeft ook geen idee dat er (veel) duurdere horloges dan Rolex zijn :wink:

3 likes

Je bedoelt het gross van de Rolex kopers?

Ik denk dat het gross van de Rolex bezitters na 40 uur niet dragen bij Gassan staat om te zeggen dat er een nieuwe batterij in moet. :wink:

7 likes

Rootbear gmt :heart_eyes:

Misschien als je het om die reden koopt maar als je dat kunt betalen denk ik niet dat je daar wakker van ligt. Dan koop je (althans geldt voor mij dan) het omdat je het mooi vind en niet omdat het duurder is.

A&W_-_Great_Root_Bear

Het zal de meeste mensen hier niet echt uitmaken wat een ander denkt van je horloge (hoop ik), maar ik kan me wel voorstellen dat je je een beetje bedrogen voelt. Dan had Rolex er een Coke GMT van moeten maken om de witgouden variant onderscheidend te houden. Zoals de blauwe Submariner.

2 likes

Geen hond op het terras die een echte Rolex van een nepper kan onderscheiden, dus morgen een nepper om ?

Niet allemaal, HF leden niet, de rest is grosso modo nep

Ik wist niet eens dat dit event er was, heeft men toevallig foto’s van andere leuke horloges die te zien waren? En vanaf wanneer worden de nieuwe Baselworld 2018 modellen geleverd? Juni/juli meestal toch pas? Ik vind het opmerkelijk dat S&C ze namelijk nu al heeft.