Watch bug has bitten me. Nu nog dress suggestie?

Nogmaals bedankt iedereen tot zoverre.

Heb dit weekend geen tijd gehad om eens te gaan kijken.

Wel nog even een vraag over t horloge wat jdj heeft. Weet iemand wat hierin tikt en of dit ‘Chinese zooi’ is of toch nog zeer aardig voor de prijs.

Moet t niet hebben dat t bijvoorbeeld kapot aankomt wat me ca 2 maanden geleden overkomen is. Deed t bij aankomst al niet. Naar juwelier geweest waar ik nu mijn swatch besteld heb. Essentieel onderdeel kapot. Niet te maken. Kon prullenbak in… Grrrr… Geld weg gegooid… Excuseer me even voor mijn frustratie…

En jdj zou jij voor mij nog een of een paar foto’s van der open achterkant kunnen posten een ander deel van wat je al gepost hebt. En hoe voelt de kwaliteit van de band aan?

Een Russische Poljot Buran Chronograph is dan misschien ook wel iets voor je. Geen goedkoop Chinees prullaria maar met een uiterst degelijk Russische uurwerk, vaak een 3133 of 31679 met een zichtbodem zodat je mooi het uurwerk kunt bewonderen. En goedkoper dan je denkt, zoek maar eens op eBay.

Zomaar een voorbeeld, Poljot heeft altijd veel verschillende modellen.

jr86 Schreef:

Wel nog even een vraag over t horloge wat jdj
heeft. Weet iemand wat hierin tikt en of dit
’Chinese zooi’ is of toch nog zeer aardig voor de
prijs.

imho is t v middelmatige kwaliteit. ik heb meer vertrouwen in bijv n seiko5 kwa degelijkheid. aan de andere kant heb ook n parnis (met dergelijke budget seagull uurwerkje) n maandje als daily beater gebruikt. niet hele extreme dingen, maar gewoon ‘huis tuin keuken’ klusjes en hij had t gewoon volgehouden.

wel vermoed ik gezien veel ervaringen v anderen en mn eigen, is dat de qc wat laag is en er wel es n maandagochtend exemplaar tussen zit.
maar conrad vind ik n goeie service/after sales hebben. je kunt zelfs kosteloos retourneren dacht ik.

Een dresswatch is ingetogen! Dat betekent niet te groot (max 38 tenzij je enorme klauwen hebt), geen complicaties (een datum en secondewijzer zien we door de vingers). Eigenlijk moet het edelmetaal zijn, maar budget is belangrijk. Leren band, zwart of heel donker bruin. (matchend met je schoenen/riem die onder een pak uiteraard zwart zijn :wink:

Ik weet het, tegen die regels wordt veel gezondigd, maar als je echt stijlvol gekleed gaat, gelden bovenstaande regels.

Aangezien ik t forum niet wil vervuilen…

Kwam deze ook nog tegen.

http://akelabs.com/raymond-weil/raymond-weil-tradition-5476-stc-00300/

Wat vinden we hier van?

jr86 Schreef:

Aangezien ik t forum niet wil vervuilen…

Kwam deze ook nog tegen.

http://akelabs.com/raymond-weil/raymond-weil-tradi
tion-5476-stc-00300/

Wat vinden we hier van?

Ziet er niet verkeerd uit. Kwalitatief vermoed ik dat het ook wel in orde is bij RW, maar geen ervaring mee.