Zo ga ik van momenteel nog een horloge naar drie over een twee/drietal weken.
Wat ik erbij ga krijgen zijn een swatch sistem51 blue en een swatch midday sun.
Wat ik er ook nog graag bij zou willen hebben is een dresswatch want dat is mijn huidige klok niet en vind de twee die ik erbij ga krijgen ook niet echt dress.
Links zijn gewoon maar even van www genomen voor sommige…
Omdat de keuze huge is wil ik even aangeven wat ik de wensen zijn.
Budget: Omdat ik er nu erbij ga krijgen niet zo heel erg groot al zijn er uitzonderingen en dat leg ik later in de post uit: Maar uitzonderingen daargelaten +/- €250
Groote: Max 43 mm
Moet een leren band hebben.
Moet tevens in Nederland te verkrijgen zijn echter. Kom ik zo even ook op terug
Als eerste een horloge waarvan ik niet zeker weet of die uberhaupt hier te krijgen is. Het is ook een Seiko en waarschijnlijk behoorlijk above budget zelfs voor de uitzonderingen. Het model is: SARB065. Ook wel bekend als ’ “Cocktail time.” Kan me iemand dit trouwens bevestigen of dit wel/niet hier te koop is >
Wat zouden jullie kiezen en zouden jullie dan direct voor de duurdere modellen gaan die ik voorstel? En wat ik ook zou willen weten: Welke vooral niet als jullie zouden mogen kiezen?
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom echter er zijn zoooooveeel keuzes denk ik in de dresswatch categorie en met deze prijzen… Dus daarom even deze redelijke shortlist…
Je kunt i.p.v. die Wellington York al een vergelijkbare dresser van Axcent of Scandinavia kopen ( op nato bandje )
voor € 26,- bij Lucardi ( = model Axcent Vintage )
zet je er zelf een lederen bandje op desnoods koop je er 3
als je vreest voor snelle slijtage aan de gold plating.
Seiko SARBs zijn niet bij de Nederlandse AD te koop. Kun je bestellen bij diverse aanbieders buiten Europa en ik denk dat Rob van Monsterwatches er ook wel een kan regelen. Verder denk ik dat je een goede koop doet met een Certina of Tissot quartz dresswatch met jouw budget. Succes!
Het hangt er helemaal van af wat je idee van een dresswatch is.
Voor sommigen past er überhaupt geen horloge bij formele kleding.
Voor mij persoonlijk heeft een dresswatch alléén uren & minutenaanduiding, geen secondewijzer of datum. Dan is die Daniel Wellington lang niet gek.
Ze maken geloof ik geen mode, dus hoe het dan een modewerk zou zijn, begrijp ik niet. Ik vind het logo niet zo geslaagd, maar de vorm en m.n. de hoogte is ideaal voor een dresswatch.
de tissot is ook mooi. voor dressy hangt de wijzerplaat imho beetje af wat je draagt. veel zwart, dan staat n strakker zwarte klok mooi. maar als je wat meer varieert in kleure dan zou ik voor n witte/zilveren wijzerplaat gaan, omdat ik die makkelijker bij zwarte, bruine, blauwe, en eigenlijk alle kleuren wel vind passen.
kwa model vind ik de hamilton jazzmaster meer enkel dressy (hoewel v mij de datum weggelaten had moge worden op de versie zo der sec) en de tissot gmt kan ook best casual met de juiste band.
Swatch heeft ook erg leuke dress watches met de nieuwe Gentleman’s choice lijn. De term dress watch is een ruim begrip. Een modern design als de Mondaine kan ook.
een dress watch voor relatief “weinig” vind ik lastig. een dress watch heeft (als het goed is) een klassiek uiterlijk en in mijn hoofd dient het horloge dan ook Zwitsers te zijn. Een Tissot is dan een goede keuze, Swatch zeker ook
Wat ik niet snap is dat t ding daar €62 kost en op
hun eigen site
Iets beter kijken ;). Conrad’s horloge is geen SeaGull, maar claimt made by SeaGull. Het horloge op de SeaGull site is een tourbilon. Wellicht de beste die in China wordt gemaakt. Dat is wel andere koek!
Nu is die tweede geen dress. Maar zou ik ook dan
nog even de mening van jullie over de eerste mogen
hebben van de site van Conrad?
Verder @ Carpe Tepus. Is dat inderdaad een
goedkope optie En @ TagEd: Wat is een AD?
Leverancier??
Bij Conrad heb ik best leuke klokjes op de kop getikt
gewoon de recensies bij die artikelen lezen en je krijgt al een goed beeld,
foto’s daar zeggen overigens niet zoveel,
wil je echt wat leuks als dresser dan kun je ook bij Conrad
een Kinetic met bruine sunburst dial kopen voor 70,-
de ETT ( Eco Tech Time ) die hoort m.i. absoluut in je verzameling nergens kun je voor zo’n lage prijs een Kinetic horloge op de kop tikken,
en de looks en kwaliteit van dat ding zijn 100% geweldig.
Daniel Wellington lijkt me een akelige hype, waarbij men hoopt
kwaliteit uit te stralen door absurde prijzen aan hun product te hangen,
Maar goed, als ervaringsdeskundige met cheap ass quartz ben ik misschien bevooroordeeld B)-
Is die van Seagull zelf, alleen dan staat er een merknaam en wat meer cijfers op. Tevens heeft die van Conrad mineraalglas en die van Seagull saffier.
Ik heb die van Conrad, nog maar een week, hij is mooier dan op de foto van de Conradsite.
Op de site van Conrad lijkt het alsof de wijzerplaat glad is, maar er zit duidelijk een patroon op
Hij voelt erg goed aan en ziet er prachtig uit, jammer dat er geen merkje op staat.
Ik moet zeggen dat hij wel erg nauwkeurig loopt, veel better dan mijn Russische klokkies.
Geen mechanisch klokje, maar als je dresswatches niet zo vaak draagt, kan zo een Eco Drive ook handig zijn (tussen de geraniums) op een Citizen Stiletto als bijv. AR1110-11H. Dun, plat, eenvoudig, en netjes… en op eBay voor scherpe prijzen.