Watch demagnetizer wie heeft er ervaring mee?

Zag vandaag een demagnetizer op aliexpress voor nog geen twee tientjes. Heel aantrekkelijk om te hebben.

Heeft er iemand op gewaagd of ervaring mee?
Voor dat geld ia het proberen waard. Of neem ik veel risico?

Als je horloge gemagnetiseerd is heb je er wat aan. Zo niet heb je er niks aan. Waarom wil je er eentje?

1 like

Zon simpele blauwe is ook prima hoor.

Heb mijn pellikaan destijds gedemagnetiseerd. Liep weer als een zonnetje

3 likes

Ik heb die blauwe van een tientje geprobeerd. Werkte top! Liep een uur per dag achter, nu 2 sec. Aanrader!

2 likes

https://www.bol.com/nl/p/demagnetizer-magnetizer-demagnetiseerder-demagnetiseren-demagnetiseerapparaat-horloge-andere-objecten-magnetiseerapparaat-magnetiseren-magnetisch-maken-magneet-magnetizer-gereedschap/9200000132163450/?s2a=
Werkt perfect, voor 23.59u besteld morgen in huis.

1 like

Omdat ik het vermoeden heb dat mijn horloge is gemagnetiseerd. Horloge loopt steeds sneller. Als ik het met 2 tientjes kan verhelpen, dan scheelt het me een service beurt

Ik heb er twee, wel met Amerikaanse stekker. Misschien dat het met een verloopje werkt. Je mag er eentje zo hebben. Moet je wel even tot januari wachten, dan ben ik weer in NL. Maarja ik kan me voorstellen dat je zegt: voor zo’n bedragje ga ik niet wachten tot jan. Anders, laat maar weten. Ophalen in Ams of 7 euro verz kosten dan stuur ik m op.

2 likes

Hoe raakt je horloge gemagnetiseerd?

Bij mij door de douane x-ray apperatuur. Liep prima bij de verkoper. Liep schandalig nadat ie van Balkan via Europa in USA aankwam. Ik denk dus door de apperatuur op luchthavens.

1 like

Dankjewel voor je aanbod. Ik kijk wel of ik erop kan wachten :joy::joy:

1 like

Ja hij is nog nieuw in de verpakking. Er was iets misgegaan met de levering, en toen stuurden ze een nieuwe. Kreeg ik die andere later alsnog binnen.

1 like

Ah! Een kopietje van een Bergeon 2321.

Een demagnetiseer apparaat is handig. Leuk om thuis te proberen: Mijn mechanische horloge loopt ineens veel te snel, zou hij gemagnetiseerd zijn geraakt?

Hou hem bij een kompas. Als de naald maar iets gaat bewegen is dat het geval. Voor deze test hoeft het uurwerk overigens niet uit de behuizing, de band mag er ook aan blijven zitten.

5 likes

Er stond van de week ook een stukje over demagnetiseren van horloges op Hodinkee:

En zelf heb ik ook de “blue box with red button”. Werkt prima!

1 like

Hier ook; blue box withbred button. En de methode zoals beschreven door HODINKEE heeft voor mij in het verleden prima gewerkt.

Overigens lees ik nagenoeg overal dat gemagnetiseerde horloges altijd te snel lopen. Ik heb echter zelf eens een Oris met Sellita SW200 gehad die ineens enkele minuten te langzaam liep. Demagnetiseren geprobeerd; probleem opgelost. Het leek mij geen toeval. Dus kennelijk is te langzaam lopen ook mogelijk bij een gemagnetiseerd gorloge (?).

2 likes

In het verleden heb ik hier op het forum ook al eens een discussie gehad dat een horloge trager kan lopen ipv sneller door gemagnetiseerd te zijn. Het gebeurt blijkbaar in zeldzame gevallen, ik heb dit ook al voorgehad.

1 like

Ik heb precies deze. Toen die binnen kwam deed hij niks, bleek een draad los te liggen intern. Daarnaast moet je hem niet te lang aan hebben (staat et ook op met een sticker) want dan wordt hij te warm en gaat hij een beetje ruiken naar en strijkijzer.

Dus, ja hij werkt nu, maar raad ik deze aan?

Nee.

1 like

Ik moet even bekennen dat ik niet meer weet of de mijne nu een uur per dag te snel, of te langzaam liep. Was wel opgelost na demagnetiseren met het blauwe machientje.

1 like

Volgens mij is er maar één toestel dat echt goed werkt en makkelijk in gebruik is en dat is de Elma…

61-uXO-hJpL.AC_SY355